عمومی

واکسن کوواکس فروردین می‌رسد

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

دکتر. علیرضا رئیسی با اعلام این خبر در برنامه کلی امشب یومیر گفت: “قسمت اول واکسن Kovacs 1 میلیون و 100 هزار دوز است و قسمت دوم یک هفته بعد به ما می رسد و مقدار کل واکسن های ما را به 4 میلیون می رساند. “ما در حال ورود به مرحله دوم واکسیناسیون افراد آسیب پذیر هستیم.

سخنگوی ستاد مرکزی کرونا افزود: واکسن پاستور در حدود ماه مه آماده می شود که در ژوئیه به تولید انبوه و صادرات می رسد.

رئیسی همچنین درباره برنامه های پیش بینی شده برای تعطیلات نوروز و شام های عید گفت: طبق تصمیمات گرفته شده سفر به شهرهای نارنجی و قرمز کاملاً ممنوع است و صرف شام غیر ضروری فقط در مناطق زرد و آبی امکان پذیر است.

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت که رویکرد همه مقامات و مقامات ارشد اجرایی این است که اصلاً سفر نکنند. وی گفت: “توصیه ما این است كه از مسافرت در تعطیلات عید خودداری كنید زیرا مسافرت بسیار راحت تر از سفر است.” تحمل غم از دست دادن عزیزانمان است ، در حالی که ترافیک و اجتماعات و عدم رعایت پروتکل ها قطعاً ما را در برابر پیک دیگری قرار می دهد.

رئیسی درباره رنگ مناطق و استانهای کشور گفت: “هر هفته اوضاع همه گیری مناطق کشور و رنگ شهرها و استانها را بررسی و اعلام می کنیم و در تاریخ 25 اسفند آخرین وضعیت مناطق را منتشر می کنیم ، به دلیل چرخش تغییرات احتمالی انگلیس در اوضاع در مناطق ، برنامه ریزی عید واقعاً دشوار خواهد بود.

وی با اشاره به ممنوعیت کامل سفر به خوزستان گفت: مناطق غربی کشور از جمله لرستان با توجه به همسایگی خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد باید بسیار محتاط باشند که این امر واقعاً می تواند بر وضعیت خوزستان تأثیر بگذارد. “مانند مشهد ، یزد ، شیراز ، اصفهان و شهرهای شمالی ، آنها نارنجی یا نزدیک به نارنجی هستند و ممکن است وضعیت آنها تغییر کند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا وضعیت کشور را از نظر کنترل بیماری تا حدودی پایدار خواند اما گفت: “این وضعیت به دلیل شناختی که از ویروس و جهش آن داریم بسیار شکننده است و با کوچکترین غفلت به عقب اعزام می شویم. با پیک دیگری. “دیدار خواهد کرد.

رئیسی در سفر با قطار و هواپیما گفت: “سفر با قطار و هواپیما فقط با انجام آزمایش تاج و پاسخ منفی امکان پذیر است و بدون انجام تست تاج از مسافرت افراد جلوگیری می شود.”

دکمه بازگشت به بالا