اجتماعی

ایمنی‌زایی بیش از ۸۵ درصدی واکسن برکت/ بررسی‌ واکسن برای تزریق بر سنین ۱۲ تا ۱۸ سال

مدیر آزمایش بالینی واکسن کویران برکت از شروع تزریق دوم واکسن به داوطلبان در مرحله سوم آزمایش بالینی این واکسن خبر داد و گفت: ما بلافاصله پیشنهاد را به وزارت بهداشت ارسال خواهیم کرد و در صورت وزارت بهداشت آن را تأیید می کند ، ما آزمایش بالینی واکسن را در داوطلبان 12 تا 18 ساله آغاز خواهیم کرد.

در مصاحبه ای با یومیر ، دکتر محمدرضا صالحی وی در مورد وضعیت مرحله سوم آزمایش بالینی واکسن کویران برکت گفت: تزریق اولین دوز واکسن در فاز سوم به جمعیت 20 هزار نفری به پایان رسیده است و ما تزریق دوز دوم را آغاز کرده ایم واکسن در این مرحله. “من فکر می کنم مرحله سوم را تا پایان ماه ژوئیه به پایان برسانیم.

وی افزود: “واقعیت این است که عوارض جانبی گزارش شده در فاز سوم همان عوارض فاز یک و دو در کارآزمایی بالینی بود. یعنی عوارض خفیف بود ، خوشبختانه هیچ عارضه جدی وجود نداشت که منجر به بستری شدن در بیمارستان یا مرگ شود.

احتمال تأثیر واکسن کویران برکت بر جهش تاج هند

صالحی گفت: “ما هنوز هیچ مطالعه ای در مورد جهش آفریقای جنوبی انجام نداده ایم ، اما مطالعاتی در مورد جهش هند انجام شده است و یافته های اولیه ما نشان می دهد که واکسن به احتمال زیاد است.” البته ، برای اینکه بتوان این را به طور قطعی تثبیت کرد ، به آزمایشات دیگری نیاز است. فکر می کنم نتایج این هفته ارائه شود. آزمایشات اولیه نشان می دهد که واکسن گاو در برابر جهش تاج هند م effectiveثر است ، اما آزمایشات بیشتری در حال انجام است که در صورت تأیید اعلام خواهیم کرد.

وی گفت: “هیچ گزارش دقیقی در مورد نحوه کار واکسن های دیگر بر روی جهش های موجود در جهان وجود ندارد.” به عنوان مثال ، یک یا دو گزارش از واکسن Astraznka وجود دارد که نشان می دهد این ماده برای قبیله هند موثر نبوده است. اما گزارش دقیقی از واکسن های دیگر ندیده ام. در همین حال ، سیستم عامل واکسن ویروس باراکات از بین رفته است.

مطالعه واکسن گاوی گاوی در جمعیت 12 تا 18 ساله در حال بررسی است

وی درباره مطالعه واکسن کویران برکت بر روی انسانهای 18 سال به پایین گفت: ما یک پیشنهاد مطالعه بر روی انسانهای 12 تا 18 ساله آماده کرده ایم و در حال حاضر اقدامات علمی نهایی را در این زمینه انجام می دهیم. اگر خدا بخواهد ، ما بلافاصله پیشنهاد را به وزارت بهداشت ارسال می کنیم و اگر وزارت بهداشت آن را تأیید کند ، کار روی داوطلبان 12 تا 18 ساله را شروع خواهیم کرد. البته ما در حال حاضر جزئیات ، از جمله مطالعه را منتشر نمی کنیم از داوطلبان بیشتر و غیره ، اما پس از تأیید وزارت بهداشت ما این موارد را به طور قطعی اعلام خواهیم کرد. من تصور می کنم ظرف یک یا دو هفته آینده می توانیم از وزارت بهداشت در این زمینه تأیید کنیم.

صالحی همچنین در مورد ایمنی و اثر بخشی واکسن کویران برکت گفت: اثر واکسن در فاز سه مشخص می شود ، اما ایمنی زایی واکسن کویران برکت بیش از 85 درصد است و این واکسن بیش از 85 درصد ایمنی دارد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا