عمومی

ایمنی با تزریق واکسن کرونا پیش از جراحی

مصونیت با تزریق واکسن کرونر قبل از جراحی

مطالعات در سراسر جهان نشان می دهد که واکسیناسیون ویروس کرونا قبل از جراحی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب را در حین بستری شدن در بیمارستان و پس از جراحی به طور قابل توجهی کاهش می دهد.

به گزارش یومیر ، جراح مغز و اعصاب ، دکتر علیرضا طبیب خوئی ، در یادداشتی در روزنامه جام جم وی نوشت: “در روزها و هفته های اخیر و البته در هفته های آینده واکسن Covid-19 بیشتری در دسترس افراد جامعه قرار خواهد گرفت و سطح ایمنی جامعه به تدریج افزایش می یابد.” در حال حاضر ، انواع مختلف واکسن اعم از وارداتی و تولیدی در منزل ارائه می شود و هر یک از آنها در طی مطالعات علمی ، در مدت زمان محدود ، ایمنی قابل قبولی ایجاد کرده و عوارض جانبی جدی بر مفید بودن آنها ایجاد کرده است. آنها ایجاد نشده اند و توسط سازمان بهداشت جهانی و کشور تأیید شده اند. سطح ایمنی ایجاد شده توسط واکسن های مختلف متفاوت است ، اما هر گونه افزایش ایمنی بدن در برابر این ویروس خطرناک می تواند بسیار ارزشمند و نجات دهنده زندگی باشد.

در همان زمان ، بیماران زیادی هستند که نیاز به جراحی های مختلف دارند. برخی از جراحی ها حاد هستند و نمی توان آنها را به تعویق انداخت. اما دیگران ممکن است هفته ها یا حتی ماه ها به تأخیر بیفتند. مطالعات در سراسر جهان نشان می دهد که واکسیناسیون ویروس کرونا قبل از جراحی به طور قابل توجهی خطر ابتلا به بیماری عروق ویروس کرونا قلب را در حین بستری شدن در بیمارستان و پس از جراحی به طور قابل توجهی کاهش می دهد. از طرف دیگر ، ما می دانیم که اگر به بیماری عروق ویروس کرونا قلب مبتلا باشید ، خطر بیهوشی و مشکلات ریوی پس از یک ماه بسیار بیشتر از حد طبیعی خواهد بود. به طور کلی ، باید نتیجه گرفت که اگر واکسن مصوب به بیمارانی که کاندید جراحی هستند ، داده شود ، بهتر است در واکسیناسیون تردید نکنید و آن را به تأخیر بیندازید. مگر اینکه جراحی آنها اندکی پس از تزریق واکسن انجام شود. به عبارت دیگر ، طی چند روز قبل از جراحی ، واکسن می تواند باعث درد ، تب و علائم دیگری شود که جراحی را دشوار می کند و ممکن است در معرض آن قرار بگیریم. اگر بین تزریق واکسن و عمل بیش از چند روز فاصله وجود داشته باشد ، توصیه می شود هر واکسن موجود را تزریق کنید. “با این حال ، باید در نظر داشت که ایمنی پس از واکسیناسیون معمولاً دو یا چند هفته پس از دوز دوم اتفاق می افتد.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا