اقتصادی

همکاری دو مرکز تحقیقاتی در زمینه توسعه سیستم‌های هشدار مخاطرات

طی مراسمی ، تفاهم نامه ای بین پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی در زمینه پایش خطرات امضا شد.

به گزارش یومیردکتر. : مستقل از ماهیت فیزیکی تجهیزات است و از روش های جایگزین استفاده می کند.

وی یکی از زمینه های همکاری مشترک با مرکز تحقیقات راه و شهرسازی را سیستم های هشداردهنده عنوان کرد و گفت: از طریق هوش مصنوعی می توان در شبکه های حسگر هشدار دهنده اقدام کرد. از قابلیتهای ارتباطی موجود نیز می توان برای شبکه اطلاعات هشدار سریع استفاده کرد.

یزدانیان استفاده از قابلیت های موسسه تحقیقات امنیتی برای نظارت بر حوادث امنیتی و به اشتراک گذاری اطلاعات را یکی دیگر از زمینه های همکاری مشترک دانست و افزود: که می تواند به عنوان حوزه همکاری مشترک در نظر گرفته شود.

مدیر پژوهشکده ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: مرکز هوش مصنوعی نیز با توجه به همکاری این مرکز با دانشگاه امیرکبیر در زمینه ابر رایانه سیمرغ ، زیرساخت مناسبی را برای تجزیه و تحلیل داده ها ایجاد کرده و فرصت مناسبی را برای هر دو طرف فراهم کرده است. استفاده از این قابلیت. داده ها را ارائه می دهد.

دکتر. شکرچی زاده ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی با استقبال از این پیشنهادات ، با توجه به حجم عظیم داده های جمع آوری شده ، امکان همکاری در زمینه سیستم های هشدار و واکنش سریع در صورت وقوع زلزله را بسیار مهم دانست. محدوده طیف شتاب در این مرکز از دهه 60 تا کنون ، تجزیه و تحلیل این داده ها با استفاده از مرکز هوش مصنوعی برای تحقیقات به عنوان یک منطقه مهم همکاری.

وی یکی از دغدغه های حفظ سرمایه کشور را تهدیدهای طبیعی مانند زلزله ، سیل و فرونشست دانست و گفت: قانون مدیریت بحران با توجه به پیشینه و قابلیت های باشکوه فناوری ارتباطات و اطلاعات دیدگاه پیشگیرانه ای در این زمینه دارد. موسسه تحقیقاتی ، در زمینه مدیریت ریسک. “و برای کاهش ریسک و حفظ ساختارهای وزارت ارتباطات ، امیدواریم اقدامات پیشگیرانه ای را در قالب یک تفاهم نامه شاهد باشیم.

در پایان این دیدار ، تفاهم نامه همکاری در زمینه تحقیقات ، آموزش و اطلاعات بین دو طرف به امضای دکتر رسید. یزدانیان ، مدیر گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات و دکتر شکرچی زاده ، رئیس مرکز تحقیقات راه ، مسکن و شهرسازی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا