عمومی

همایش چهره‌های ماندگار؛ ۱۱ سال در تعلیق

در واقع به دلایلی کار ما در کنفرانس قطع شده است. وگرنه این سال ها کار می کردیم. موزه ای هم در مجموعه فرهنگی سعدآباد برای ساکنین دائمی راه اندازی کردیم که البته دولت قبل به بهانه تعمیر مجموعه آن را تعطیل کرد و الان در وضعیت بدی است.
امیدواریم آقای ضرغامی وزیر فعلی میراث فرهنگی و گردشگری که از ابتدا و در زمان تصدی ریاست رسانه ملی از این پروژه حمایت کرد و با توقف آن مخالفت کرد، به فکر بازگشایی موزه و ادامه فعالیت باشد.
پس از استراحت از کنفرانس، موزه بسیار کارآمد بود. البته به اندازه همایش تاثیرگذار نبود، اما خب هفت هشت سال در موزه نشست های علمی و تخصصی برگزار کردیم و سعی کردیم مشاهیر را به علاقه مندان معرفی کنیم. اساتیدی مانند دکتر. دینانی به موزه آمد و سخنرانی کرد.

علت این وقفه در برگزاری همایش اصناف را باید از مسئولان صدا و سیما جویا شد. ما در آن سال ها سعی کردیم کنفرانس را دوباره راه اندازی کنیم، اما هر بار که به جایی می رسیدیم، رئیس تغییر می کرد و کار به جلسه بعدی می رفت.
هر پروژه می تواند معایب خود را داشته باشد. اما ما همیشه سعی کرده ایم کار خود را به دور از مسائل سیاسی، اجتماعی و جناحی انجام دهیم. این پروژه بازخورد بسیار خوبی از جامعه محلی دریافت کرد. تا جایی که حتی برخی به بهانه تجلیل از چهره های ماندگار در عرصه های مختلف از نام آن سوء استفاده کردند و از مردم پول گرفتند. خوب اگر این کنفرانس و بازخوردهای آن موفق نمی شد، چنین توجهی و حتی سوء استفاده ای صورت نمی گرفت.
اکنون میدان مساعد است و می توان امیدوار بود که دوباره آن را حفظ کنیم. دکتر. جبلی رئیس جدید رسانه ملی می تواند نقش مهمی در تسهیل این امر داشته باشد. تمرکز مالی و تدارک مراسم در هر صورت بر عهده صدا و سیما می باشد. امیدواریم هر چه زودتر این اتفاق بیفتد و شاهد برگزاری این مراسم باشیم.

* طراح و مجری پروژه “چهره های جاویدان”
* مصاحبه با روزنامه خراسان

دکمه بازگشت به بالا