حوادث

هشدار و آماده‌باش هلال احمر برای بارش شدید برف و باران و کاهش دما در ۱۲ استان

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر از آمادگی امدادگران برای مقابله با حوادث احتمالی ناشی از بارش شدید برف و باران و کاهش دما در 12 استان کشور خبر داد.

مرتضی مرادی پور در گفت وگو با یومیر. وی با اشاره به هشدار نارنجی هوا برای بارش شدید برف، باران و وزش باد در برخی استان های کشور در روز شنبه، گفت: بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی در تمام یا برخی مناطق ایلام بارش شدید باران و وزش باد شدید مشاهده می شود. شنبه در استان های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، خوزستان، بوشهر و کرمانشاه خواهیم بود. همچنین در این روز بارش شدید برف و کاهش شدید دما برای همه یا برخی مناطق در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، مرکزی، همدان، کردستان، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس پیش بینی می شود.

وی با بیان اینکه وقوع سرما و بارش سنگین برف عمدتاً در مناطق کوهستانی و سردسیر این استان ها خواهد بود، گفت: با این وجود سازمان امداد و نجات هلال احمر امدادگران خود را در این استان ها و تمامی پایگاه های ثابت و سیار امدادی را در حالت آماده باش قرار داده است. . آمادگی لازم برای ارائه کمک های اضطراری برای حوادث احتمالی را داشته باشد.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر ادامه داد: رعایت برخی موارد از جمله پرهیز از تردد غیرضروری به ویژه در مناطق سردسیر و برفی از سوی شهروندان ضروری است. صعود به ارتفاعات حتی برای کوهنوردان حرفه ای نیز توصیه نمی شود. پرهیز از اقامت شبانه در مقابل نهرها و رودخانه ها از دیگر توصیه های شهروندان است.

مرادی پور همچنین به رانندگان هشدار داد قبل از شروع سفر از وضعیت جوی جاده اطلاع داشته باشند. از سالم بودن برف پاک کن و سیستم گرمایش خودرو خود اطمینان حاصل کنید و اگر در مسیر از تپه های برفی رانندگی می کنید، حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشید.

بیشتر بخوانید:


مراقب گازگرفتگی در روزهای سرد باشید


توصیه و هشدار به عابران و رانندگان در روزهای برفی و بارانی

وی در نهایت با اعلام شماره 112 سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از مردم خواست در صورت بروز حادثه در مسیر و خارج از شهر با این شماره تماس گرفته و درخواست کمک کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا