اجتماعی

نشانه های هشدار دهنده فشارخون بالا

فشار خون بالا فقط به افراد میانسال محدود نمی شود و هر کسی که بالای 20 سال داشته باشد باید فشار خون خود را کنترل کند تا سالم بماند.

به گزارش یومیر ، خطرناک ترین نکته در مورد فشار خون بالا این است که بیماری ممکن است سالها مورد توجه قرار نگیرد زیرا با علائم برجسته و واضحی همراه نیست. این بیماری تنها زمانی تشخیص داده می شود که به یک سطح خطرناک رسیده باشد و سایر قسمت های بدن را تحت تأثیر قرار دهد. همچنین می تواند منجر به مشکلات جدی مانند حملات قلبی و مغزی شود.

روزنامه تایمز هند درباره برخی از علائم فشار خون بالا گزارش کرده است که در صورت مشاهده ، مراجعه به پزشک ضروری است.

تنگی نفس: افرادی که از فشار خون ریوی رنج می برند معمولاً تنگی نفس دارند و در انجام کارهای روزمره مشکل دارند. اما احساس خفگی ناگهانی می تواند نشانه سکته مغزی و حمله قلبی نیز باشد. فشار خون بالا برای مدت طولانی می تواند منجر به احساس خستگی و تنگی نفس شود.

برای دیدن لکه های خون در چشم: یک لکه قرمز در چشم ، خونریزی نیز نامیده می شود ، می تواند نتیجه فشار خون بالا باشد. اگر فشار زیادی به دیواره های شریان وارد کنید ، بافت ها می توانند کشیده شوند ، که با گذشت زمان آسیب می بینند. همچنین اگر به مدت طولانی درمان نشود ، می تواند به عروق و اعصاب بینایی چشم آسیب برساند. بعضی اوقات بدون هیچ دلیل مشخصی در چشم لکه های خون وجود دارد که در هر صورت نیاز به معاینه فرد توسط متخصص است.

سرگیجه: سرگیجه ناگهانی و از دست دادن تعادل یا هماهنگی اندام ها علامت هشدار دهنده سکته مغزی است و همچنین از علائم شایع فشار خون در طولانی مدت است. علاوه بر این ، گاهی اوقات به دلیل فشار خون بالا ممکن است سرگیجه ناگهانی ایجاد شود. این ممکن است به دلیل کند شدن روند انتقال اکسیژن به مغز باشد. سرگیجه همچنین می تواند به دلیل داروهای فشار خون بالا ایجاد شود.

اضطراب: فشار خون بالا می تواند باعث اضطراب شود. اضطراب شدید می تواند علائمی مانند تنگی نفس ، تعریق و لرز ایجاد کند. همه این علائم مراجعه به پزشک را ضروری می کند. اضطراب حتی می تواند سطح فشار خون را افزایش دهد ، که می تواند سلامت روحی و جسمی را بسیار تحت تأثیر قرار دهد.

استفراغ: فشار خون بالا می تواند منجر به علائمی مانند استفراغ شود. رعایت این علامت فشار خون بالا نیاز به مراجعه فوری به پزشک را نشان می دهد. علائم دیگر فشار خون بالا ممکن است شامل سرگیجه ، خون دماغ و تاری دید باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا