عمومی

درد در سمت چپ سر نشانه چیست؟

دلایل مختلفی برای سردرد سمت چپ وجود دارد. درک علل احتمالی و درمان آنها می تواند به فرد کمک کند تا با درد مقابله کند و بداند چه زمانی باید به دنبال درمان تخصصی باشد.

به گزارش یومیر، آبرآنلاین او نوشت: «حدود 50 درصد از بزرگسالان در سراسر جهان سردرد دارند. برخی از سردردها جزئی هستند و با درمان های خانگی قابل درمان هستند، اما برخی شدیدتر هستند و نیاز به مراقبت های پزشکی دارند. اگر سردرد همراه با تاری دید، حالت تهوع یا علائم دیگر دارید، یا اگر در طول سردرد ضعف یا سرگیجه در یک طرف بدن داشتید، باید به پزشک مراجعه کنید.

این مقاله به بررسی علائم، علل و درمان سردرد در سمت چپ می پردازد.

علل و علائم درد در سر چپ

دلایل مختلفی برای سردرد وجود دارد که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

میگرن، سردرد تنشی، سردرد خوشه ای، جراحات، بیماری های التهابی، مشکلات عروقی، مصرف بیش از حد دارو و سینوزیت.

میگرن

درد در سمت چپ سر ممکن است به دلیل میگرن باشد. سردردهای میگرنی معمولاً از اطراف چشم ها یا شقیقه ها شروع می شوند و سپس به سایر قسمت های سر سرایت می کنند. علت اصلی میگرن هنوز مشخص نیست. بر اساس شواهد احتمالی، علت مربوط به عملکرد مغز و افزایش حساسیت اعصاب یا عروق خونی اطراف مغز است.

سردرد تنشی

سردرد تنشی یک درد شدید و شدید است که از پشت چشم شروع می شود و روی پیشانی یا پشت سر پخش می شود. این نوع سردردها می توانند در یک طرف سر ایجاد شوند، بنابراین می توان آنها را به عنوان علت درد در سمت چپ سر در نظر گرفت. علت اصلی سردردهای تنشی ناشی از تنش عضلانی است. سردردهای تنشی معمولاً شدت کمتری نسبت به میگرن دارند، اما همچنان آزاردهنده هستند.

سردرد خوشه ای

یکی دیگر از دلایل درد در سمت چپ سر می تواند سردرد خوشه ای باشد. سردردهای خوشه ای بسیار دردناک هستند و بارزترین علامت آن درد در یک طرف سر است.

سردردهای خوشه ای اغلب در بهار و پاییز اتفاق می افتد، به همین دلیل است که بسیاری از افراد این درد را با سردردهای آلرژیک اشتباه می گیرند.

مشکلات زمینه ای

گاهی اوقات درد در سمت چپ سر ناشی از یک بیماری و مشکل زمینه ای است و می تواند دلایل جدی داشته باشد. مانند جراحات، بیماری های التهابی و مشکلات رگ های خونی.

درمان و پیشگیری از درد در سمت چپ سر

اکثر سردردها را می توان با مسکن هایی مانند ایبوپروفن و آسپرین درمان کرد. اگر درد شما مربوط به میگرن یا مشکلات شدید تنش باشد، پزشک مسکن‌های قوی‌تری تجویز می‌کند.

تغییر سبک زندگی نیز می تواند به کاهش سردرد کمک کند. برخی از این تغییرات مهم عبارتند از:

پرهیز از غذاهای محرک: از مصرف غذاهایی مانند کافئین، الکل و پنیر که باعث تشدید میگرن می شوند خودداری کنید.

انجام مدیتیشن: یوگا یا سایر روش های مدیتیشن باعث افزایش آرامش در بدن و ذهن می شود. مدیتیشن می تواند تنش عضلانی را کاهش دهد و سردردهای تنشی ناشی از استرس و میگرن را کاهش دهد.

منبع: medicalnewstoday

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا