عمومی

نامه‌ای به رئیس جمهور درباره انحلال جمعیت امام علی(ع)

جناب آقای دکتر روحانی – رئیس جمهور عزیز
سلام و ادب
من این نامه را می نویسم تا از شما بخواهم به وزارت کشور دستور دهید درخواست انحلال امام علی (ع) را از دادگاه پس بگیرد و موضوع را به نماینده قانونی شما بسپارد تا تغییرات را مطابق قانون با هماهنگی هماهنگ کند با هیئت مدیره جمعیت کنش هایی دارد. این روش بیشتر با سوگند شما به عنوان رئیس جمهور در حمایت از حقوق مردم و با شعار حقوق شهروندی که فریاد زده اید و با تاکتیکی که به عنوان آرم دولت خود انتخاب کرده اید مطابقت دارد.

من توضیحات وزارت کشور را در این باره خواندم ، که در وب سایت دولت منتشر شده است. این توضیحات نه تنها ابهام را برطرف می کند ، بلکه بر ابهامات می افزاید. در این بیانیه آمده است: “مطابق مفاد مواد 8 و 34 اساسنامه سازمانهای غیردولتی ، اخطار کتبی به هیئت مدیره و هیئت مدیره جامعه مذکور مبنی بر خودداری از انجام مراحل موجود با نقض اساسنامه و برای تغییر وضعیت جمعیت شفافیت در عملکرد اقتصادی و اجرایی. “” برای تقویت مشارکت قانونی و مدنی همه اعضا و داوطلبان فعال در آن ، جلوگیری از انحصار ایجاد شده در روند تصمیم گیری و سیاست مردم یکی از دلایل اختلاف جمعیت در اجرای اصول اساسنامه بوده است. “

قربان رئيس جمهور
به نظر من شما وکیل هستید. شخصاً توضیحات بالا و نرخ را بخوانید. در این توضیحات مشخص نیست که کدام رویه جمعیت با اساسنامه منافات دارد یا عملکرد اقتصادی و اجرایی جمعیت به اندازه کافی شفاف نبوده است. با توجه به اینکه جمعیت از سال 2005 اساسنامه مصوب و ثبت شده ای داشته است ، مشخص نیست که در چه قانونی درخواست اصلاح ساختار جمعیت شده است و معنای اصطلاح “جلوگیری از انحصار در روند تصمیم گیری و تصمیم سیاسی” “ساخت در جمعیت.” “اجرای اصول اساسنامه چیست؟ البته من به اندازه اخباری که در رسانه ها می خوانم ، اطلاعات کمی در مورد این جمعیت دارم ، اما با توجه به شهرت خوب آن در بین مردم ، توضیحات فوق برای انحلال چنین جمعیتی کافی نیستند.

من به یاد دارم که آقایان ، شما چندین بار در شورای وزیران ذکر کرده اید که با اقدامات به موقع خود مانع از شروع جنگ و درگیری شده اید. آیا این سیاست فقط علیه عنصر خارجی است؟ آیا گره ای که می تواند با دست شل شود را نمی توان به دندان انداخت؟ و آیا هزاران فعال اجتماعی وابسته به این جمعیت را بازدارنده نکرده و هزاران مشتری را محروم نکرده است؟ از آنجا که من اطلاعات دقیق ندارم ، بنابراین در مورد محتوای پرونده قضاوتی ندارم. به نظر می رسد آنچه گفته شد ظاهر تاریخ است. به همین دلیل است که من در مورد تصمیم وزارت کشور چیزی نمی گویم. و من هنوز نمی دانم تصمیم با شما هماهنگ شده است یا خیر؟ تنها نکته من این است که احتیاط حکم می کند هر تصمیمی را که می خواهید از طریق گفتگو بگیرید در صورتی که در چارچوب قانون باشد و موجب نقض حقوق مردم و نهادهای مدنی نشود ، بگیرید. وضوح آخرین مرحله است. بنابراین ، من پیشنهاد می کنم که شما به وزارت کشور دستور دهید شکایت را پس دهد و دکتر از جنیدی خواسته می شود هیئت مدیره انجمن را دعوت کرده و نگرانی های شما را با آنها در میان بگذارد و از آنها بخواهد که آنها را هماهنگ کنند. بدون شک ، جامعه مدنی و سازمانهای غیردولتی اگرچه مستقل هستند اما در هماهنگی با دولت بهتر از مخالفت عمل خواهند کرد. در هر صورت تصمیم با خود شماست. با تشکر.

دکمه بازگشت به بالا