اقتصادی

دستور رئیس جمهور به همتی: درگاه‌های فروش رمزارزها مسدود نشود

اخیراً شایعاتی مبنی بر مسدود کردن صرافی های آنلاین فروش ارزهای رمزپایه منتشر شده بود و رئیس کل بانک مرکزی نیز این موضوع را تکذیب کرد و سرانجام دفتر رئیس جمهور با ارسال نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی مانع جلوگیری از درگاه های فروش ارزهای رمزپایه شد.

به گزارش یومیر ، در سال های اخیر پس از سقوط ارزش بازار سرمایه و از دست دادن تعداد زیادی از سرمایه گذاران ، مجروحان سقوط بازار سهام با مراجعه به بازار ارزهای رمزنگاری شده ، توجه این بازار را به خود جلب کرده اند در نتیجه سرمایه از کشور اختلافات را تشدید کرد.

سرانجام ، بانک مرکزی شاپرک را اعلام کرد که برای مسدود کردن بنادر تأمین کننده ارز رمزنگاری شده ، کمک هزینه ها یا پذیرندگان پشتیبانی شده در سیستم پرداخت کشور را مطلع خواهد کرد.

پس از این سال ، با فرا رسیدن سال جاری ، پیشنهاد شد که بزرگترین شرکتهای ارائه دهنده درگاه پرداخت تحت نظارت شاپرک ، به ویژه در قالب IPG ، به صرافی های اینترنتی که ارزهای رمزپایه می فروشند ، خدمات ارائه دهند ، در پاسخ به این سخنگو نوشت: نامه ای به استاندار مرکزی و وزیر امور اقتصادی و دارایی که خواستار مسدود شدن درگاه پرداخت الکترونیکی مبادلات ارز دیجیتال است و صریحاً بیان می دارد که تنها اعلام ممنوعیت مبادله ارز رمزنگاری شده نمی تواند مسئولیت بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را برکنار کند. .

در نامه قالیباف همچنین تأکید شده است که بانک مرکزی ، به عنوان مدیر اصلی سیستم پولی ، در اسرع وقت ، ضمن ارائه برآورد مطمئن از آینده این فناوری و تأثیر آن بر اقتصاد ، به ویژه سیستم پولی و بورس سهام ، قوانین لازم برای تجارت. سیستم فعالیت ارز رمزنگاری شده و تا آن زمان ، اگر مردم از وجود درگاه های پرداخت مجوز از بانک مرکزی در این سایتها آسیب ببینند ، بانک مرکزی باید پاسخگو باشد.

پس از تشدید مشکل در بازار ارزهای رمزنگاری شده ، رئیس کل بانک مرکزی در پاسخ گفت که تا زمان تهیه نقشه راه در این زمینه از مسدود کردن درگاه های پرداخت خودداری می کنم ، که به اعتقاد کارشناسان دلیل مجوزهای بانک مرکزی است به مبادلات وی کد ارز را بصورت آنلاین وارد نکرده است ، یعنی معتقد است که با دادن مجوز به آنها باید تمام خطرات آنها را بپذیرد.

از طرف دیگر ، وزیر اقتصاد معتقد است که چگونه می توان بازار ارزهای رمزنگاری شده را مدیریت کرد ، در این زمینه شخص باید فعالانه مدیریت و اقدام کند تا مزایای ارزهای رمزپایه را به حداکثر برساند و معایب آن را به حداقل برساند.

با این وجود اخیراً نامه ای از دفتر رئیس جمهور به رئیس کل بانک مرکزی صادر شده مبنی بر اینکه “بنا به درخواست بیش از 60 هزار تاجر و شرکت ارز رمزنگاری شده ، اقدامات لازم برای جلوگیری از مسدود شدن درگاه های پرداخت اینترنتی انجام خواهد شد”.

بنابراین ، با آماری که نشان می دهد 12 میلیون ایرانی به بازار ارزهای رمزنگاری شده وارد شده اند ، با 77٪ از آنها با هدف حفظ ارزش پول وارد بازار می شوند ، به طور فزاینده ای احساس می شود که نیاز به سیاست و تصمیم منطقی مقامات. باید برای از بین بردن ضرر و نگرانی مردم در مورد سرمایه آنها در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا