عمومی

۲۲ فرمان بنیادی رئیس جمهور برای محرومیت زدایی بشاگرد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، مهدی دوستی استاندار هرمزگان سه شنبه شب در تشریح جزئیات مصوبه محرومیت زدایی بشاگرد در جمع خبرنگاران گفت: وزن و دستور رئیس جمهور تصویب شد.

دوستی یادآور شد: این میزان بودجه برای اولین بار به این شهرستان اختصاص می یابد و اعتبار مصوب در برخی مناطق معادل ردیف بودجه ملی همان منطقه است.

وی افزود: پس از اعلام جزئیات مصوبات، پیگیری و اجرا آغاز شده است.

تاییدیه ها و تخصیص دستگاه ها:

وزارت راه و شهرسازی در خصوص احداث جاده پاهاتک – درنگ مدو زمین حسن – اخران و اتصال آن به استان سیستان و بلوچستان (محور پشت کوه – غفر) به طول 130 کیلومتر. محور شرق – غرب شهرستان بشاگرد به تجارت در 1401 و 1402.

وزارت راه و شهرسازی بهسازی، گسترش و رفع نقاط حادثه خیز در محور جاسگ – جکدان – سردشت – گوهران و اتصال استان کرمان به طول 61 کیلومتر به عنوان اولویت محور جنوبی شمال شهرستان بشاگرد طی سال 1401.

سازمان برنامه و بودجه کشور 700 میلیارد تومان برای تصویب ردیف 1، 100 میلیارد تومان برای تصویب ردیف 2 در سال های 1401 و 1402 و وزارت راه و شهرسازی موظف شد 200 میلیارد تومان از منابعی را که در اختیار داشت در اختیار مابقی اعتبار مصوب ردیف 2 قرار دهد. .

وزارت راه و شهرسازی احداث و تجهیز سه راهدارخانه در روستاهای جکدان، دشت صحرا و درنگ مدو و نصب ماشین آلات شامل بولدوزر، لودر، دو دستگاه لاری و ماشین آلات سبک به تعداد مورد نیاز حداکثر تا سه ماهه اول. 1401.

وزارت راه و شهرسازی ساخت 7 ایستگاه بالگرد (بالگرد) در محل های تعیین شده توسط دولت شهرستان بشاگرد حداکثر ظرف مدت سه ماه و تحویل آنها به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی.

وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور در سال 1401 موظفند 1000 میلیارد تومان برای تکمیل خطوط لوله و تاسیسات مجتمع سد سهران و جگین بر اساس اولویت های اعلام شده در استان و در سال 1402 مبلغ 700 میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع های مذکور با مشارکت 50 درصد وزارت نیرو و 50 درصد سهم سازمان برنامه و بودجه کشور برای تامین اعتبار تعهدات اجرایی این بند حداکثر تا پایان سال 1402 بر عهده وزارت نیرو می باشد.

وزارت نیرو تامین 10 تانکر آبرسانی سیار و استقرار آن در شهرستان بشاگرد حداکثر ظرف مدت دو ماه.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین کادر درمانی بیمارستان سردشت متناسب با نیاز شهرستان افزایش می یابد تا حداکثر ظرف مدت سه ماه 3 دستگاه آمبولانس و یک فروند بالگرد امدادی در اختیار شهرستان بشاگرد قرار گیرد.

بر اساس تصمیم کارگروه ملی توسعه شهرستان بشاگرد، به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اجازه داده شد تا طبق الگوی مشابه کادر درمانی مستقر در جزیره ابوموسی در قرارداد پزشکی اقدام کند. کارکنان شهرستان بشاگرد

ستاد اجرایی فرمان امام ره در سال 1401 8 واحد خانه پزشکی در شهر بشاگرد ساخت و تجهیزات تله مدیسین (تله مدیسین) را در بیمارستان سردشت نصب کرد.

وزارت نفت در سال 1401 70 میلیارد تومان برای اجرای طرح های آبخیزداری در سه نقطه منتخب شهرستان در اختیار قرار می گیرد و وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح در سال 1401 اقدام می کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت ظرف مدت دو ماه گزارش ارزش اقتصادی معادن شهرستان بشاگرد تهیه و به دبیرخانه کارگروه ملی شهرستان بشاگرد ارائه شود. همچنین در سال 1401 معادن دارای مجوز اکتشاف در شهرستان (15 مورد منتخب) پس از تامین برق با نصب ژنراتور توسط این وزارتخانه تحویل و کارگاه های تولید شن و ماسه از طریق بخش خصوصی در منطقه راه اندازی شد. همچنین مقرر شد سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) منطقه اکتشافی معادن شهرستان را در سال 1401 مطالعه و تکمیل کند.

وزارت صنعت، معدن و تجارت موظف است سیلندر (کپسول) گاز مایع مورد نیاز شهرستان را در تمامی سطوح شهرستان بشاگرد با نرخ مصوب دولت تامین و بر نحوه و قیمت آن نظارت کامل داشته باشد.

وزارت دارایی اقتصاد آگهی و اعمال افزایش معافیت مالیاتی صنایع مستقر در شهرک صنعتی بشاگرد از ابتدای سال 1401 از 5 سال به 10 سال. در شهرستان بشاگرد صدور شعبه و تاسیس شعبه صندوق کارآفرینی امید و تقویت نیروی انسانی در شعبه بانک ملی سردشت شهرستان بشاگرد. با توجه به ضعف اقتصادی مردم شهرستان بشاگرد در زمینه تعدیل و بخشودگی تسهیلات سابق برای بدهکاران این شهرستان، بانک مرکزی موظف است ظرف مدت دو ماه گزارشی را به دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان بشاگرد ارائه کند. ماه ها.

استانداری هرمزگان طرح مطالعاتی توسعه دشت های پلک، برق و پلات ظرف مدت دو ماه اجرایی شود و سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت جهاد کشاورزی طی سال 1401 اعتبار طرح را (مطابق با مطالعات انجام شده) تامین کنند. و 1402.

بنیاد مسکن انقلاب مدرسه موظف است ظرف مدت حداکثر دو ماه گزارشی از ساخت قلاب در شهر بشاگرد تهیه و به دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرک و دانش آموزی ارائه کند و در طول مدت اجرای آن را ادامه دهد. 1401 و 1402 در مورد 35 واحد مسکونی نیمه تمام روستای سگان (جابه جایی) سیمان مورد نیاز توسط بنیاد مستضعفان تامین و 30 میلیون تومان توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) به صورت رایگان در اختیار مردم قرار می گیرد. .

ستاد اجرایی فرمان امام خمینی با توجه به احداث مدرسه شبانه روزی در دوباب و بنیاد مستضعفان، طی سال های 1401 و 1402 سه مدرسه شبانه روزی دیگر در مناطق منتخب شهر بشاگرد و به دنبال آن معاونت اجرایی محترم ریاست جمهوری احداث خواهند کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساخت هزار سرویس بهداشتی در شهر بشاگرد طی سالهای 1401 و 1402 با همکاری نهادها و کمیته امداد امام خمینی (ره).

تهیه هزار فقره جهیزیه در شهرک بشاگرد به ترتیب با 250 قلم باغ انقلاب250 مورد در سال از فرمان اجرایی250 مورد از موسسه بد و 250 مورد از کمیته امداد امام خمینی در سال 1401 پس از دبیرخانه کارگروه ملی آبادانی شهر بشاگرد.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طرح اقدام خود برای تقویت پوشش اینترنتی شهرستان بشاگرد را حداکثر ظرف مدت دو ماه با حضور گفر و پارامون به دبیرخانه کارگروه توسعه ملی شهرستان بشاگرد ارائه و طی سال 1401 اجرا کند.

کلیه دستگاه های اجرایی استان سازمان فنی و حرفه ای به منظور ارتقا و افزایش ظرفیت نیروی انسانی خود در شهرستان بشاگرد با استفاده از ظرفیت سازمان فنی و حرفه ای، می بایست تخصص لازم در این افزایش ظرفیت را در اختیار کارکنان ادارات توانمندسازی اقتصادی مردم شهرستان بشاگرد قرار دهد. .

معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور به عنوان دبیرخانه کارگروه ملی توسعه شهرستان بشاگرد، هدایت و نظارت بر تصمیمات اتخاذ شده در این کارگروه را برعهده داشته و موظف است هر سه ماه یکبار گزارش اقدامات معاون اول رئیس جمهور ارائه کند.

دکمه بازگشت به بالا