فرهنگ و هنر

منابع طبیعی مجوزی برای جاده‌کشی در کوه الوند صادر نکرده است

در روزهای اخیر عکس هایی از لودرهایی که در قله الوندت در حال دویدن هستند ، منتشر شده و کوه را نابود می کنند. اگرچه گفته می شود این عملیات با مجوز اداره منابع طبیعی انجام می شود ، اما مدیرکل منابع طبیعی استان همدان می گوید: این اداره هیچ مجوزی برای این کار صادر نکرده است و اکنون در حال بررسی است که آیا این جاده ترک خورده است یا تعمیر شده است. این

اسفندیار خزاعی در مصاحبه با یومیر وی اظهار داشت: منابع طبیعی استان همدان در مسیر کوه الوند مجوز احداث جاده صادر نکرده است. البته باید در نظر داشت که مدیریت بخشی از شهر همدان براساس تصمیم شورای عالی معماری بر عهده اداره راه و شهرسازی استان است. براین اساس یک حریم خصوصی برقرار شده است که همان مدیریت حریم خصوصی با اداره راه و شهرسازی و اداره خارج از آن با اداره منابع طبیعی است.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان با اشاره به اینکه بخشی از این ساخت و ساز در محدوده اداره راه و شهرسازی و بخش دیگر در حوزه منابع طبیعی اتفاق افتاده است ، گفت: منابع طبیعی استان همدان هیچ مجوزی برای این راهسازی صادر نکرده است.

خزاعی با بیان اینکه همکاران من در منابع طبیعی بلافاصله پس از اطلاع از ساخت و ساز جاده دشت میشان در محل مسیر قله الوند حضور داشتند اظهار داشت: “در حال حاضر این ساخت و ساز متوقف شده است و تصاویر گرفته شده از سایت در حال بررسی است.” زیرا قبل از هر چیز باید تصمیم گرفت که آیا این عمل راهی است برای تقسیم و تخریب مسیر یا صاف کردن یک مسیر.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما با همکاری اداره راه و شهرسازی در حال بررسی این موضوع هستیم. اگر ثابت شود که این ساختمان سازی راهی برای تقسیم و تخریب عرصه است ، اقدامات قانونی انجام خواهد شد.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان در پاسخ به سؤال یومیر مبنی بر اینکه آیا این تخریب به دلیل نصب کابل در مسیر کوهستان بوده است ، گفت: “تا زمانی که تحقیقات خود را تمام نکنیم ، نمی توانیم علت دقیق این حادثه را فاش کنیم.”

به گزارش یومیر ، به گفته فعالان میراث فرهنگی همدان ، یک سانحه رانندگی در پیاده رو معروف زیگزاگا رخ داد که کوهنوردان از میدان میشان به سمت قله در مسیر حرکت خود بودند. این شایعات تکان می خورد که مؤسسات مختلفی از جمله مسئولان راه آهن هلال احمر و گنجنامه نیز در حال پیگیری اجرای آن بودند اما هر بار مخالفت برخی آژانس ها مانند شورای شهر یا سایر نهادها وجود داشت. گفتنی است بخشی از کوه الوند در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا