اجتماعی

مشارکت دو برابری مهندسان در انتخابات الکترونیکی

برگزاری الکترونیکی نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان منجر به بیش از دو برابر شدن مشارکت مهندسان شده و تعداد تخلفات را به صفر رسانده است.

به گزارش یومیر ، نهمین دوره هیئت مدیره سازمان های عمرانی استان ها از 23 اکتبر آغاز می شود و به مدت یک هفته ادامه دارد که تا کنون در 11 استان برگزار شده است. قابل ذکر است که مشارکت مهندسان در این دوره از انتخابات ، که به صورت الکترونیکی برگزار می شود ، بیش از دو برابر شد.

انتخابات در 2 آنلاین در خراسان شمالی ، 4 آنلاین در کرمانشاه ، 7 آنلاین در 6 استان ایلام ، خراسان جنوبی ، خراسان رضوی ، کردستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، گلستان ، مازندران و مرکزی برگزار شد.

در این مدت هر فرد می تواند با IP و شماره تلفن خود که در سازمان نظام مهندسی ثبت شده است رای بدهد که این امر احتمال تخلف را به صفر رسانده است.

گزارش ها حاکی از آن است که برخی از افرادی که به طور سنتی در انتخابات گذشته دارای آرای بلند بوده اند ، نتوانسته اند در دوره فعلی آرای لازم را برای عضویت در هیئت استان به دست آورند.

یکی دیگر از ویژگی های انتخابات فعلی حذف افراد دارای منافع متضاد است. مهندسان دارای تضاد منافع یا در استان رد صلاحیت می شوند یا وزارت راه و شهرسازی ماده (ج) ماده 23 (ج) قانون نظام مهندسی را اعمال می کند.

طبق قانون ، کارکنان هشت نهاد مدیریتی و نظارتی شامل وزارت راه و شهرسازی ، وزارت کشور ، شهرداری ها ، شورای شهر ، کارکنان سازمان نظام مهندسی ، صندوق مسکن ، مناطق آزاد و مناطق صنعتی باید پس از رأی لازم برای خروج از واحدهای مربوطه حاضر شوند.

بر اساس ماده 2 (1) 5 ، مقررات تجاری قانون مهندس ساختمان و سیستم کنترل ، مصوب 1375 و اصلاح شده در 1394 ، “افراد (حقیقی یا حقوقی) – در ارائه خدمات فنی ساختمان باید از پردازش همزمان مواردی که زمینه ای برای نمایندگی یا پذیرش منافع متضاد. “اجتناب کنید.”

آخرین آمارهای مدیرکل دفتر توسعه فناوری ساختمان از میزان مشارکت مردم در نهمین دوره انتخابات هیئت مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان نشان می دهد مشارکت مردم ایلام در سال 97 21 درصد و در حال حاضر بیش از 70 درصد در خراسان است. به رضوی در سال 13 برابر با 13 درصد و امسال حدود 36 درصد ، در خراسان شمالی بیش از 28.5 درصد در سال 97 و در حال حاضر به 44.5 درصد ، در خراسان جنوبی در سال 97 مربوط به 26 درصد و در حال حاضر حدود 30 درصد است.

به گفته علی محمد عبدی قهرودی ، میزان مشارکت مردم کردستان در سال 97 3.10 درصد بوده است و اکنون حدود 41 درصد است ، در کرمانشاه در سال 1997 15.5 درصد و در حال حاضر 31.5 درصد ، در کهگیلویه و بویراحمد حدود 32 درصد است. برای سال. 97 و در حال حاضر به 54.5 درصد ، در گلستان در سال 1997 مربوط به حدود 25 درصد و در حال حاضر 69.47 درصد ، در مازندران در 97 مربوط به 20 درصد و در حال حاضر به 43.40 درصد ، در مرکزی برای 97 مربوط به 17 36 درصد و امسال به 87.41 and و برای استان البرز این رقم 75.19 of از مشارکت ثبت شده است در حال حاضر به 63.40 رسیده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا