استان ها

مراودات اقتصادی کشور ایران و چین مطلوب است

به گزارش خبرگزاری یومیر چهارمحال وبختیاری، همایش بررسی ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی کشور چین با این استان با حضور مجیدرضا حریری- رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین برگزار شد.

شهرام زارع رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های اصلی اتاق بازرگانی بهبود وضعیت کسب و کار گاست، اظهار کرد: برای رسیدن به این هدف استفاده از ظرفیت مشاوران اقتصادی ضروری است.

وی با بیان اینکه مراودات اقتصادی کشور ایران و چین مطلوب است، خاطرنشان کرد: اکنون پروازهای ایران به این کشور با یک سوم ظرفیت ظرفیت انجام می‌شود، باید تلاش شود تا ارتباط تاجران و تولیدکنندگان در این حوزه تقویت شود.

زارع با اشاره به اینکه ۷ محصول تولیدی در چهارمحال و بختیاری بیش‌تر از سایر محصولات قابلیت صادرات را دارد، عنوان کرد: عمده بادام مامایی تولیدی در این استان به هند و از طریق این کشور به آمریکا و اروپا صادر می‌شود، این محصول قابلیت صادرات به چین را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه محصول “گز” با کیفیت بالا در این استان تولید می‌شود، یادآور شد: اما متاسفانه این محصول به هیچ کشوری صادر نمی‌شود، در زمینه بازرگانی در این راستا نیازمند کمک هستیم.

وی تاکید کرد: محصولاتی مانند پتروشیمی، فولاد، بادام، گز، ماهیان سردآبی، خوراک آبزیان، نساجی و … قابلیت صادرات به کشور چین را دارد، همایش بررسی ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی کشور چین با این استان با هدف مورد توجه قرار گرفتن پتانسیل‌های صادراتی این استان به کشور چین برگزار شد، صادرات محصولات این استان به چین انجام نمی‌شود و درصدد تقویت مراودات با این کشور هستیم.

46

دکمه بازگشت به بالا