فرهنگ و هنر

مدیرکل حفظ آثار استان مرکزی: 100 اثر به جشنواره افتخار من ارسال شده است

یومیر/ مرکز مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: صدها اثر به جشنواره استانی افتخار من ارسال شده است.

سرهنگ غلامرضا کریمی در مراسم اختتامیه دومین مرحله استانی جشنواره غرور من و رونمایی از دو کتاب «دل و خمپاره» و «آخرین مأموریت» گفت: امنیت، اقتدار و سربلندی را به ارمغان آورد و با خنثی کردن توطئه ها. حرکت و تفکر داعش در منطقه، مانع بزرگی بر سر راه تحقق اهداف شوم آنها بود.

وی افزود: شهید سلیمانی با تلاش شبانه روزی برای دفاع از ارزش های اسلامی و خدمت صادقانه به مردم، کارآمدی مکتب اسلام ناب محمدی را به جهانیان نشان داد و بسیج همگانی را در کشورهای اسلامی برای مبارزه با استکبار جهانی راه اندازی کرد.

سرهنگ کریمی با تاکید بر اینکه اساس نهضت و مکتب شهید سلیمانی ولایت است، گفت: شاخصه حرکت و موفقیت حاج قاسم سلیمانی اطاعت از ولایت بود و این درس بسیار مهمی است که باید بدانیم.

وی بیان کرد: اعتقاد به نصرت الهی، ساده زیستی، اعتقاد به نقش انسان، ایستادگی بر ارزش های اسلامی، شهادت طلبی و شجاعت از دیگر ویژگی های زندگی شهید سلیمانی است که امروز باید این ویژگی ها برای نسل جوان تبیین شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با بیان اینکه حاج قاسم سلیمانی در مکتب عاشورا تربیت شده است، افزود: شهید سلیمانی همواره خود را سرباز اسلام و ولایت می دانست و امروز مدرسه شهید سلیمانی بزرگ برای جوانان دانشگاه است.

وی با اشاره به جشنواره افتخار من گفت: مرحله استانی دومین جشنواره افتخار من با هدف انتقال تجربیات و خاطرات دفاع مقدس به نسل جوان برای گرامیداشت دفاع مقدس و برآورده شدن نیازمندی های حق تعالی است. پیشرو در دفاع مقدس. فراموشی فرهنگ دفاع مقدس از اردیبهشت ماه در دستور کار رهبری ایثارگران و راهیان نور در این اداره قرار گرفت.

سرهنگ کریمی افزود: بیش از یکصد اثر فاخر و پذیرفته شده در صحنه استانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. پیدا شد.

وی با اشاره به رونمایی از دو کتاب ایثار و شهادت خاطرنشان کرد: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی در 3 سال گذشته بیش از 200 عنوان کتاب منتشر شده است. تهیه 60 عنوان کتاب که البته نیازمند مشارکت و هم افزایی واحدهای استان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی خاطرنشان کرد: به همت کنگره شهدای استان مرکزی بیش از 10 هزار جلد کتاب دفاع مقدس نیز در کتابخانه تخصصی جمع آوری شده است. دفاع مقدس استان مرکزی.»

به گزارش یومیر به نقل از سپاه روح الله، در پایان این مراسم ضمن رونمایی از دو کتاب «قلب و خمپاره»، داستان جانباز سرافراز مصطفی پولوندند، نوشته حدیثه آقارضایی و «آخرین مأموریت» با مضامین. خاطرات و قلم جانباز سرافراز امیرحسین شریفی از برگزیدگان این جشنواره از تولیدات جدید اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در میدان ایثار و شهادت تجلیل شد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا