حوادث

قطعی آب و برق روستاهای زلزله زده برطرف شد/برقراری اسکان اضطراری به میزان مورد نیاز

یومیر / هرمزگان صبح شنبه (17 ژانویه) زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 ریشتر مرز خلیج فارس ، جزیره قشم و هرمزگان – نزدیک پادشاه استان هرمزگان را لرزاند.

این زمین لرزه در ساعت 01:01 روز شنبه (17 ژانویه) 28 کیلومتری کنگ ، 34 کیلومتری بندرلنگه و 45 کیلومتری جزیره تنب بزرگ در استان هرمزگان رخ داده است. ارسال شده.

در صورت لزوم اسکان اضطراری فراهم شد

مدیرکل بحران دولت هرمزگان گفت: چادرهای اضطراری برای رفاه حال مردم در چهار روستای زلزله زده شهرک بندرلنگه برپا شده است.

مهرداد حسن زاده در گفت وگو با یومیر افزود: بلافاصله پس از زلزله تیم های ارزیابی و عملیاتی به منطقه اعزام شدند.

وی با بیان اینکه فقط یک حادثه زلزله گزارش شده است که به صورت سرپایی مداوا شد ، گفت: قطعی آب و برق اکنون برطرف شده و همه نیروهای اورژانس و عملیاتی در آماده باش کامل هستند.

حسن زاده خاطرنشان کرد: در چهار روستای کلاتو ، دژگان ، سایه خوش و بسائیدو در صورت نیاز اسکان اضطراری فراهم شد.

از آثار تاریخی هرمزگان در برابر زلزله محافظت شد

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: این زلزله به آثار تاریخی هرمزگان آسیب نرساند.

رضا برومند صبح امروز (27 آذرماه) بابیان اینکه “با توجه به بزرگی زمین لرزه صبح امروز و اهمیت ساختمان ها و بناهای تاریخی در مرکز و محله مرکز زلزله ، کارشناسان میراث از اوایل صبح امروز ساختمان های تاریخی را رصد می کنند”.

وی ادامه داد: خوشبختانه گزارش های رسیده نشان می دهد که هیچ خسارتی به بافت تاریخی بندر کینگ و بناهای تاریخی نزدیک مرکز زلزله وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: کارشناسان میراث فرهنگی در حال بررسی وضعیت هستند و در صورت دریافت گزارشی از خسارت وارد شده به آثار و بناهای تاریخی ، به آنها اطلاع داده می شود.

آخرین وضعیت آب و برق در مناطق زلزله زده استان هرمزگان

در منطقه زلزله زده استان هرمزگان ، شرایط آب عادی است و دو آب شیرین وارد چرخه شده است و در بخش برق هیچ نقطه مشترکی بدون برق وجود ندارد و فقط یک زمین ماهیگیری و مزارع پرورش میگو قطع شده است. انجام شده.

میثم جعفرزاده در گفت وگو با یومیر اظهار داشت: تیم های عملیاتی وزارت نیرو از لحظه حادثه در مناطق زلزله زده استان هرمزگان در حالت آماده باش بوده و عیب یابی شبکه آب و برق آغاز شده است. وقوع زلزله های 3 فیدر از گردش خارج شده بود و اکنون مشکل تا حد زیادی حل شده است و تیم های عملیاتی در منطقه در حال رفع مشکل هستند و تلاش ها تا زمان حل کامل مشکل در منطقه ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص وضعیت اخیر حوضه آب در استان هرمزگان اظهار داشت: چاه های تأمین کننده آب مورد نیاز دستگاه های آب شیرین کن مجموعه روستایی دژگان به دلیل سقوط از مدار خارج شده و از زمان حادثه تأمین آب به صورت سیار در حال حرکت است. آغاز

به گفته مدیرکل مدیریت بحران از وزارت نیرو ساعاتی پیش یکی از دستگاه های آب شیرین کن با ظرفیت 2600 متر مکعب بصورت شبانه روزی وارد مدار شده و اکنون یک دستگاه آب شیرین کن دیگری نیز وارد مدار شده و شرایط آب پایدار است.

صبح روز شنبه (17 ژانویه) زمین لرزه ای به بزرگی 5.5 ریشتر مرز خلیج فارس ، جزیره قشم و هرمزگان – در حوالی پادشاه استان هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه ساعت 01:01 روز شنبه 17 ژانویه در 28 کیلومتری کنگ ، 34 کیلومتری بندرلنگه و 45 کیلومتری جزیره تنب بزرگ در استان هرمزگان رخ داد. ، فرستاده شده است.

آب 10 روستای دژگان پس از زلزله / خسارت حدود 80 واحد روستایی وارد چرخه شد

استاندار هرمزگان گفت: پس از زلزله 5.5 ریشتری بندرلنگه و قشم ، تاکنون یک نفر زخمی شده و به سیستم آبرسانی و برق خسارت وارد شده است.

صبح امروز (17 ژانویه) فریدون همتی به خبرنگاران گفت: “فرد مجروح مانند سایه بان بندرلنگه مانند سرپایی درمان شد و علت آسیب دیدگی ترس از زلزله و قصد فرار از خانه بود.”

وی گفت: ترک و ریزش برخی از منازل مسکونی در دژگان ، سایه خوش ، دوآب ، برکه سفلین در بندرلنگه و باسایدو در قشم تاکنون در حدود 80 منطقه روستایی با تخریب و تعمیرات 20 تا 80 درصد گزارش شده است.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: این خسارت ناشی از بخشی از شبکه برق سایه بندرلنگه بود که پیگیری شد ، نیروهای فنی و عملیاتی به منطقه اعزام شدند و با پیگیری جدی همکاران مشکل برطرف شد.

همتی گفت: قطع آب در حدود 10 روستای منطقه دژگان به دلیل ریزش منابع آب شیرین کن دژگان اتفاق افتاده بود. به دنبال مدیریت بحران در استان ، نیروهای فنی و عملیاتی به منطقه اعزام شدند و تصمیم بر این شد که تمهیدات لازم برای تأمین آب سیار انجام شود.

وی ادامه داد: به محض وقوع این امر با هماهنگی مدیرکل مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر دستورات لازم به فرماندار بندرلنگه برای حضور در مناطق زلزله زده صادر شد و از روز گذشته وضعیت پیگیری و رصد می شود دیشب. “

استاندار هرمزگان افزود: در پی این فاجعه طبیعی جلسه ای در ستاد بحران بندرلنگه تشکیل شد و از شب گذشته اقدامات لازم انجام شده است.

وی اظهار داشت: نتایج کامل میزان خسارت پس از بازدیدهای میدانی از واحدهای مربوطه و ارائه گزارش کتبی ارائه می شود.

همتی یادآور شد: شب گذشته بلافاصله ستاد استان تشکیل شد و هماهنگی های لازم با اعضا و فرمانداران قشم بندرعباس انجام شد. بندرلنگه ، خمیر ، مدیرعامل هلال احمر ، مدیرعامل شرکت توزیع برق استان ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان.

به گزارش یومیر ، دو پس لرزه 9.2 و 8.3 ریشتری در روستاهای سایه خوش ، کلاتو و دژگان بندرلنگه رخ داد و اقامت اضطراری توسط جمعیت هلال احمر با هماهنگی مدیریت بحران استان و فرماندار بندرلنگه انجام شد.

در روستاهای زلزله زده هرمزگان پناهگاه های اضطراری ایجاد شده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با بیان اینکه شرایط روستاهای زلزله هرمزگان به طور متناوب تحت نظارت است ، اظهار داشت: شکاف های عمیق در خانه های روستایی و آسیب به بافت فرسوده در این روستاها بیشترین خسارت بوده است.

مختار سلحشور در مصاحبه با یومیر ، در مورد آخرین جزئیات زمین لرزه 5.5 ریشتری در عمق 19 کیلومتری مرز خلیج فارس ، جزیره قشم و هرمزگان – نزدیک کنگ ، صبح شنبه (17 ژانویه) افزود: از زمان زلزله ، تیم ارزیاب هلال احمر به محل مورد نظر اعزام شد و از شب گذشته همه مسئولان حوادث را رصد می کنند.

وی با بیان اینکه وقایع اصلی در بندرلنگه و در سه روستای کلاتو ، سایه خوش و دژگان در این شهرک رخ داده است ، خاطرنشان کرد: شکاف های عمیق در خانه های روستایی و آسیب دیدن پارچه فرسوده در این روستاها بیشترین خسارت بوده است. .

سلحشور با اشاره به اینکه در هر سه روستا محل اسکان اضطراری ، چادر و پتو ایجاد شده و کلیه امکانات فراهم شده است ، گفت: با هماهنگی مناسب بین فرماندار ، دهیاران و دهیاران ، همه شرایط لازم پیش بینی شده است

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان هرمزگان با بیان اینکه خوشبختانه تاکنون هیچ مصدومیتی گزارش نشده است ، افزود: تنها یک مورد تصادف در روستای سایه خوش گزارش شده است که به صورت سرپایی مداوا شد.

وی در پایان با اشاره به اینکه بازرسی ها با همکاری سایر نهادهای مسئول در فواصل منظم رصد و ادامه می یابد ، خاطرنشان کرد: تیم های ارزیابی و واکنش به شرایط اضطراری در محل مستقر شده و تمام پیش بینی های لازم انجام شده است.

این خبر در شرف پایان است …

دکمه بازگشت به بالا