عمومی

قانون مداری و مشارکت پذیری از شاخصه های جوامع کتابخوان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، ارسلان زارع ظهر چهارشنبه در مراسم بزرگداشت هفته کتاب در ارتباط تصویری با کتابداران ، مدیران و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی گیلان با اشاره به ظهور تمدن های بزرگ اظهار داشت: بیشتر متفکران معتقدند که ظهور اولین تمدن با نضج این کتاب همراه بود.

وی افزود: نوشتن علاوه بر انتقال افکار و اندیشه های گذشته به نسل های بعدی ، تجربیات و مبانی فکری را نیز انتقال می دهد. می اصلی.

استاندار گیلان با بیان اینکه با ظهور تمدن های بزرگ ، کمیت و کیفیت ایده های مکتوب اضافه شد ، گفت: در این کتاب نقش تعیین کننده ای داشته است.

وی این کتاب را عامل تحرک ، قدرت و هدایت در جامعه و عاملی برای روشنگری عنوان کرد و ادامه داد: امروز با گسترش فضای مجازی برخی معتقدند که این کتاب به حاشیه رانده شده است اما آنچه می بینیم این است که هنوز ارتباط بین انسان و کتاب و مردم است. ” خوانندگان با حوصله و اشتیاق بیشتری رو به رو شده اند.

زارع در ادامه با اشاره به اینکه وجود تنوع و انتشار کتاب از شاخص های رشد جوامع بشری است افزود: وجود مردم خواننده در یک جامعه ، سطح توسعه جامعه را افزایش می دهد.

وی با تأکید بر لزوم تلاش برای ترغیب و تشویق جامعه به مطالعه خاطرنشان کرد: پویایی ، مشارکت و تعهد و حاکمیت قانون از ویژگی های جامعه مطالعه است.

دکمه بازگشت به بالا