فرهنگ و هنر

فیلمبرداری که به دوربینش کاراکتر می‌دهد

نوید صولتی که فیلم کوتاه “جوندگان” را در گروه سینما هنر و تجربه در بسته کوتاه نشان می دهد ، شرایط تولید این فیلم کوتاه را دشوار توصیف کرد که فقط یک تیم حرفه ای توانست آن را انجام دهد.

به گزارش یومیر ، این کارگردان به شرایط دشوار تولید برای “جوندگان” اشاره کرد و گفت: “نود درصد فیلم در شبهای سرد زمستان ، در گورستان برای قطارهای فرسوده و در منطقه کاملاً دورافتاده شهر فیلمبرداری شده است. این عوامل برای تولید سخت کافی است ، و تنها چیزی که می تواند این وضعیت را برای من آسان کند این است که بتوانم همه آنچه را که من روی کاغذ داشتم و در ذهنم پیاده سازی کردم ، تیمی دلسوز و حرفه ای بودم و باید از حسین خطیبی به عنوان مدیر تولید بپرسم. ” برای اینکه این گروه بتواند پروژه را بدون نقص تکمیل کند ، متشکرم. “

وی از فیلمبردار مسعود امینی تیرانی که جایزه بهترین فیلم را از جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران دریافت کرده است ، ستود. “امینی به دوربین های خود شخصیت می دهد. آرامش کار با مسعود امینی تیرانی مثال زدنی است. امینی همیشه مطابق دنیای فیلم شخصیت خود را به دوربین خود می دهد و این شخصیت را با قاب هایش به زندگی می رساند. “در جهت جهان فیلم ، او قاب های خود را نقاشی می کند و نگاه عمیقی به فیلمنامه و دنیای فیلم دارد.”

سلاتی گفت: “بسیاری از فیلمبرداران در وهله اول درباره انتخاب دوربین ، لنزها و تجهیزات نورپردازی و تصویربرداری صحبت می کنند و ابزارها بزرگترین نگرانی آنهاست.” اما اولویت و دغدغه اصلی مسعود امینی محور دنیای فیلم و جهان بینی کارگردان است و تفاوت دیدگاه های وی امید من را برای تولید فیلم بیشتر کرد. “این درک واقعی از دنیای فیلم بود که در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران برای” جنده “جایزه بهترین فیلمبرداری را کسب کرد.
علاوه بر این جایزه و تندیس بهترین فیلم از سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران ، فیلم کوتاه “جوندگان” نامزد دریافت بهترین فیلم بلند ، بهترین کارگردانی ، بهترین فیلم تجربه هنر و بهترین ویرایش این جشنواره 2009 است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا