فرهنگ و هنر

هایده صفی‌یاری داور جشنواره تالین شد

هایده صفی یاری تدوینگر سینمای ایران به عنوان یکی از داوران بخش مسابقه اصلی جشنواره شب‌های سیاه تالین در استونی معرفی شد.

به گزارش یومیر، الدیکو انیادی، فیلمساز مجارستانی نامزد اسکار، ریاست هیئت داوران جشنواره تالین امسال را بر عهده داشتند و هایده صفی یاری، تدوینگر برجسته فیلم ایرانی به همراه آدام بالااز آهنگساز مجارستانی، آندرس کلاینرت کارگردان آلمانی و بجایا، ریاست هیئت داوران جشنواره تالین را بر عهده داشتند. بازیگر هندی جنا، دیگر اعضای تیم داوری این رویداد سینمایی.

هایده صفی یاری تدوینگر ایرانی و عضو آکادمی اسکار است که تدوین فیلمسازان مشهور بین المللی مانند بهرام بیضایی، بهمن قبادی، رضا درمیشیان، شهرام علیدی و مانی حقیقی را بر عهده داشته است، اما بیشتر به خاطر همکاری طولانی مدتش با اصغر شناخته می شود. فرهادی

دو فیلم «جدایی» (1390) و «فروشنده» (1395) با تدوین صفی یاری برنده جایزه اسکار بهترین فیلم بین المللی شدند. او در طول سی سال بیش از 90 فیلم داستانی و چندین مستند را تدوین کرده و جوایزی از جمله سیمرغ بلورین جشنواره فجر و جایزه فیلم آسیایی را دریافت کرده و نامزد بهترین تدوین از جوایز گویا و جوایز شده است. انجمن بین المللی دوستداران سینما.

طبق اعلام قبلی، امسال فیلم جدید «شهر خاموش» ساخته احمد بهرامی در بخش رقابتی اصلی جشنواره تالین، «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی و «بدون خرس» ساخته جعفر پناهی در سال جاری اکران جهانی خواهد شد. بهترین بخش جشنواره.” سون سوز” به کارگردانی رضا جمالی در بخش اخیراً راه اندازی شده به انتخاب منتقدان، فیلم کوتاه “آبان” ساخته عباس طاهری و مهدیه طوسی در بخش آثار کوتاه و مستند “چطور جرات کردی چنین کاری بسازی. آرزوی مسخره» به کارگردانی مانیا اکبری و محصول مشترک ایران و انگلیس نیز در بخش غیر رقابتی به نمایش درآمده است.

جشنواره بین المللی فیلم تالین از 11 تا 27 نوامبر (20 نوامبر تا 6 دسامبر) در استونی برگزار می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا