فرهنگ و هنر

آخرین وضعیت اشعه کامبوج در بیمارستان



کامبوزیا پارتووی ، کارگردان و فیلمنامه نگار فیلم ایرانی ، از عصر 13 آوریل به دلیل سکته مغزی در تهران بستری است.

نسرین مرادی ، همسر این هنرمند با تأیید این پیام به یومیر: “خوشبختانه سطح هوشیاری آنها خوب است ، اما به دلیل مراقبت ویژه ، آنها هم اکنون در ECU در بیمارستان تریتا در بیمارستان بستری هستند و امیدوارند که طی چند روز آینده به بخش عمومی منتقل شوند.”

کامبوج متولد 1334 ، کارگردانی فیلم هایی از جمله ماهی ، گلنار ، بازی بزرگ ، کافه ترانزیت ، پرده و کامیون را برعهده داشته است.

فیلم او ماهی برنده جایزه بهترین تصویر در جشنواره فیلم گیفونی در ایتالیا ، جایزه یونیسف در جشنواره فیلم برلین و جایزه بهترین فیلم در جشنواره فیلم آدلاید در استرالیا شد.

وی در جشنواره بین المللی فیلم مردل پلاتا و جایزه فیفرشی در جشنواره بین المللی فیلم داکا و همچنین سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و مجسمه طلایی خانه سینما برنده جایزه بهترین فیلمنامه جایزه Transite Cafe Transit شد. جشنواره طلای تریون در سال 2005 برگزار شد.

وی در سال 2001 جایزه بهترین فیلمنامه برای بیستمین جشنواره فیلم فجر را برای فیلم I Song 15 Years (رسول صدر عاملی) دریافت کرد. کامیون »پذیرفته شد.

کامبوج همچنین در جشنواره خانه سینما برای قطعات ناتمام (مازیار میری) و کافه ترانزیت دو جایزه بهترین فیلمنامه را کسب کرد. او همچنین سریال “Gol Pamchal” را نوشت.

انتهای پیام


انتشارات سایت طبق سامانه آنلاین، اقدام به نشر محتوا می نماید، لذا مسوولیت کلیه محتوای این سایت بر عهده منابع اصلی بوده و سایت یومیر هیچ مسوولیتی در قبال تمامی محتوای منتشر شده در سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا