ورزشی

فیروزپور، کریمی و گلیج فینالیست شدند/ قیاسی به رده‌بندی رسید – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، پنج دیدار اول وزن مقدماتی کشتی آزاد بازی های کشورهای اسلامی در قونیه ترکیه برگزار شد که از این تعداد 3 نماینده کشورمان به فینال راه یافتند و یک نماینده در دیدار رده بندی حضور دارد.

در پایان دور مقدماتی محمدصادق فیروزپور در وزن 74 کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن 86 کیلوگرم و مجتبی گیلیج در وزن 97 کیلوگرم تمامی رقبای خود را شکست دادند و به فینال راه یافتند. مرتضی قیاسی نیز به وزن 65 کیلوگرم راه یافت.

در وزن 57 کیلوگرم رضا مومنی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم مقابل حکمت الله وحیداف از تاجیکستان با نتیجه 6 بر 4 شکست خورد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دور بعد مقابل حریف قرقیزستانی. مومنی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 65 کیلوگرم مرتضی قیاسی در دور نخست مقابل حمزه آلاجه از ترکیه با نتیجه 6 بر 2 به برتری رسید. وی در دیدار دوم مقابل حاجی علی اف دارنده مدال های طلا، نقره و برنز المپیک جهان از آذربایجان با نتیجه 8 بر 4 شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در آخرین دیدار، راهی دیدار رده بندی شد. نماینده کشورمان در دیدار رده بندی با امید جلالوف از ازبکستان دیدار خواهد کرد.

در وزن 74 کیلوگرم محمدصادق فیروزپور در دور نخست با نتیجه 9 بر 6 فضلی اریلماز از ترکیه را شکست داد. وی در دور بعد ارزو ایزاکوف از اردن را با نتیجه 13 بر 4 شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله نورکجا کایپانوف دارنده مدال نقره جهان و قهرمان آسیا از قزاقستان را با نتیجه 3 بر 2 شکست داد و راهی فینال شد. فیروزپور در دیدار پایانی به مصاف توران بایراموف از آذربایجان می رود.

در وزن 86 کیلوگرم علیرضا در دور نخست کریمی کریپ بایف از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 10 بر صفر بنفر فاتح از الجزایر را شکست داد و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی به مصاف ابوبکر آباکاروف از آذربایجان می رود.

در وزن 97 کیلوگرم مجتبی گیلیج در دور اول بایصل کوباتوف از قرقیزستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد. وی در دور بعد رحمان جان محمودبکوف از تاجیکستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 13 بر 2 بر ممد ابراهیم اف پیروز شد و راهی فینال شد. گیلیج در این دیدار به مصاف مصطفی سیسیز از ترکیه می رود.

دکمه بازگشت به بالا