ورزشی

قهرمانی کشتی آزاد ایران در آسیا با ۶ طلا

به گزارش شفاف، یونس در پایان ۵ رقابت دیگر وزنه برداری در رقابت های کشتی آزاد قهرمانی آسیا در اولان باتور مغولستان، امامی در سال ۷۴، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم مدال طلا را به گردن آویخت. 61 کیلوگرم و محسن مستوی او نیز در وزن 86 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

بدین ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان رقابت های قهرمانی آسیا در مغولستان با 6 مدال طلا توسط رحمان عموزاد خلیلی در سال 65، یونس امامی در سال 74، علی سوادکوهی در سال 79، امیرحسین فیروزپور در سال 92، محمدحسین محمدیان در سال 97 به مدال طلا دست یافت. و یدالله محبی در وزن 125 کیلوگرم، نقره داریوش حضرت قلی زاده در 61 و محسن مصطفوی برنز در 86 کیلوگرم با مجموع 201 امتیاز قهرمان آسیا شدند و تیم های هند و ژاپن در جایگاه دوم و سوم قرار گرفتند.

اما در پنج وزن دیگر در وزن 61 کیلوگرم داریوش حضرت قلی زاده در دور نخست با نتیجه 9 بر 6 مقابل این سانگ چوی از کره جنوبی پیروز شد. وی در دور دوم قهرمان آسیا از بحرین علی بیگ علی بگوف (کشتی گیر روس الاصل) را با نتیجه 14 بر 11 شکست داد و به نیمه نهایی راه یافت. او با نتیجه 6 بر 5 اکبر کوربانوف از قزاقستان را شکست داد و فینالیست شد اما در 45 ثانیه مقابل ری هیگوچی نایب قهرمان المپیک 2016 ریو با نتیجه 10 بر صفر شکست خورد و به مدال نقره بسنده کرد.

در وزن 74 کیلوگرم یونس امامی برنز جهان در سال 2019 پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه 7 بر 5 برنده نقره بازی های آسیایی دایچی تاکاتانی از ژاپن را شکست داد. وی در دور بعد در مرحله نیمه نهایی بیامبادور ارث جردن از مغولستان را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی فینال شد. امامی در فینال با نتیجه 5 بر 2 نورکجا کایپانوف دارنده نقره 2019 قزاقستان را با تساوی 5 بر 2 شکست داد و ضمن انتقام شکست خود در جام جهانی، مدال طلای آسیا را از آن خود کرد. امامی در جام جهانی 2019 با نتیجه 7 بر 6 مغلوب این کشتی گیر شد.

در وزن 86 کیلوگرم محسن مصطفوی در دور نخست در ترکمنستان با نتیجه 10 بر صفر دولت مراد اورازگیلیف را شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر صفر مقابل دیپاک پونی نقره جهان از هند شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار پایانی به دیدار رده بندی نیز راه یافت. مصطفوی در دیدار مقابل گوان اوک کیم از کره جنوبی با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد و در اولین حضور خود در این رقابت ها به مدال برنز آسیا دست یافت. در این وزن مدال طلا به عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رسید که در فینال مقابل دیپاک پونی از هند به برتری رسید.

در وزن 92 کیلوگرم امیرحسین فیروزپور در دور نخست بازی های آسیایی قزاقستان با نتیجه 11 بر صفر برنده نقره و برنز آسیایی آدیلت داولبایف را شکست داد. وی در دور بعد در مرحله نیمه نهایی تاکوما اوتسو نقره آسیایی از ژاپن را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و به فینال راه یافت. فیروزپور در فینال نیز با پیروزی قاطع 11 بر صفر مقابل داگوادورج از مغولستان به مدال طلای آسیا دست یافت.

یدالله محبی آخرین نماینده ایران در این رقابت ها نیز در آخرین دیدار وزن 125 کیلوگرم مقابل علیشیر یرگالی از قزاقستان روی تشک رفت و در نهایت با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید و ششمین و آخرین مدال طلای ایران را در این مسابقه

محبی پیش از این در دور اول استراحت کرده بود، سپس در دور دوم با نتیجه 11 بر 2 سرداربک خلماتوف از ازبکستان را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این زمان نیز با نتیجه 12 بر 2 باتمانگا آنختسوشین از مغولستان را شکست داد و راهی فینال شد.

در پنج وزن نخست این رقابت ها که روز گذشته برگزار شد، رحمان عموزاد خلیلی در وزن 65 کیلوگرم، علی سوادکوهی در وزن 79 کیلوگرم و محمدحسین محمدیان در وزن 97 کیلوگرم صاحب مدال طلا شدند.

دکمه بازگشت به بالا