عمومی

فوتبال در مشت اینستاگرام – یومیر

شاید زمانی که باید از خود بپرسیم، زمانی که فوتبال، همانطور که اینستاگرام بسیاری از اقدامات خود را تعیین می کند، آیا به مقصد مناسبی خواهیم رسید؟

به گزارش یومیر دنیای اقتصاد نوشت: اینستاگرام؛ این پلتفرم عجیب دست ساز اکنون به مرحله ای از نفوذ رسیده است که توانایی هدایت و گاه تعیین تکلیف در هر زمینه ای را دارد، قطعا فوتبال نیز از این قاعده مستثنی نیست و می توان گفت بیش از همه ورزش، تحت تاثیر اینستاگرام و حواشی آن است، اما در دنیایی که میلیون‌ها نفر رفتار شما را ثانیه به ثانیه تماشا، تحلیل و انتقاد می‌کنند، عدم اثربخشی صحبتی بیهوده است؛ حتی اگر این تاثیر بیشتر منفی باشد تا مثبت. چهره های مختلف نظرات خود را از طریق اینستاگرام اعلام می کنند و حتی بارگذاری یک عکس ساده در این بستر می تواند موضوعات زیادی را برای رسانه ها فراهم کند، چگونه می توان تأثیرگذاری اینستاگرام را زیر سوال برد؟

اینستاگرام برای استقلال مربی عوض کرد و پرسپولیس را خرید!

برای تایید این ادعا که اینستاگرام از دیرباز نقش مهمی در فوتبال و حواشی آن داشته است، سفر دوری لازم نیست و کافی است اتفاقات تابستان گذشته را تحلیل کنیم. وقتی سردار آجورلو، مدیرعامل استقلال در کنار سرمربی جدید پرتغالی می گوید قصد آوردم گزینه داخلی بیاورم و هواداران با نگاه منفی در فضای مجازی اجازه آن را ندادند، یعنی نفوذ این شبکه اجتماعی حتی بزرگتر از حد معمول است. . وقتی صحبت از حضور رضا عنایتی روی نیمکت این تیم شد، هواداران استقلال چه واکنشی به این اتفاق داشتند. آنها به طرق مختلف التماس می کردند، التماس می کردند و یکی از بهترین گلزنان تاریخ باشگاهشان را تهدید می کردند که این پست را نپذیرد. اینجاست که اینستاگرام تاثیر خود را گذاشت.

اتفاقی که البته برای باشگاه رقیب هم افتاد. زمانی که خبر رسید میلاد زکی پور که سابقه بازی در استقلال را دارد دوست دارد پیراهن قرمز را به تن کند، فضا ملتهب شد. یکی از کاربردهای اینستاگرام پخش ویدیوهای قدیمی تلاوت زکی پور برای پرسپولیسی ها بود. آن ها با اشاره به اتفاقات قبلی، موضع محکمی در برابر حضور مدافع گل گهر در تیم خود گرفتند. حتی آرشیو عکس های قدیمی با پیراهن استقلال هم کافی نبود و مدیران پرسپولیس با فشار فضای مجازی برای خرید این بازیکن محدودیت قائل شدند. او همچنین عکس هایش را از آرشیو بیرون آورد تا نشان دهد هنوز استقلالی است و نمی خواهد این عدد را فقط برای مدت کوتاهی به خاطر بسپارد!

برای فرصت طلبان

همانطور که اینستاگرام می تواند بخش بزرگی از خواسته های هواداران فوتبال را برآورده کند، می تواند زمین بازی کسانی باشد که از آب گل آلود ماهی می گیرند. به عنوان مثال، اگر فضای فضای مجازی با یک پخش کننده هماهنگ نباشد، می تواند بازیکن مذکور را به طور کامل از مسیر خارج کند. در فصول اخیر نمونه های زیادی از این موضوع وجود داشته و برخی از بازیکنان در پاکت به آن اشاره کرده اند که مثلاً منافع مالی طرف خاصی را فاش نکرده اند و همین موضوع باعث شده تا جو فضای مجازی به شدت علیه آنها تغییر کند. در این روزها که اکثر مردم زمان زیادی را در اینستاگرام می گذرانند، ایجاد موج و همراهی طرفداران فوتبال نمی تواند کار سختی باشد. به خصوص اگر از یک پایگاه داده مجازی قوی بهره مند شوید. مردم رویدادهای فوتبال را با دقت تماشا می کنند، اما گاهی خواسته یا ناخواسته در موج تخریب یا تقدیس چهره های مختلفی گرفتار می شوند که شاید اگر با دقت بیشتری به تاریخ نگاه کنند، این مسیر را طی نکنند. شاید یک بار باید از خود بپرسیم، وقتی فوتبال، همانطور که اینستاگرام بسیاری از اقدامات خود را تعیین می کند، آیا به مقصد مناسبی خواهیم رسید؟ البته، مانند هر جای دیگر، حفظ “اندازه” مهم است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا