عمومی

فرصت‌ها و مخاطرات سریال‌های خانگی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

قربان سید عباس صالحی که برای پاسخ به س fromال آقای سید مجتبی محفوظی و 45 نماینده دیگر در مورد دلیل عدم کنترل و نظارت بر رعایت اخلاق در شبکه نمایش خانگی در مجلس حضور داشت ، افزود: در زمینه فرصت ها و زمینه ها ، اینها مجموعه های اقتصادی ، فرهنگی و هنری نقش مهمی دارند و بخش مهمی از حوزه اقتصاد ، فرهنگ و هنر در این زمینه متمرکز شده است.
وزیر فرهنگ و راهنمای اسلامی گفت: “در ایالات متحده ، درآمد سالانه در این زمینه صد میلیون دلار است و در کشورهای همسایه ، ترکیه بعد از ایالات متحده بزرگترین تولید کننده سریال های خانگی و تلویزیونی است ، به طوری که 150 سری به 100 کشور صادر می شود. “این باعث شهرت برخی از شهرهای کوچک ترکیه شده است.
وی با بیان اینکه کشور ما نمی تواند به این روند اهمیت دهد ، گفت: کشور ما از نظر اقتصادی و فرهنگی نمی تواند به این روند اهمیت دهد ، یعنی اگر نتوانیم تولید داخلی را در فضای خاصی قرار دهیم البته مصرف کنندگان روز. “علاوه بر این محصولات ، ما می خواهیم منطقه ای و غربی باشیم.
وزیر فرهنگ و راهنمای اسلامی گفت: باید شرایط ویروس کرونا و قرنطینه را نیز به این موارد اضافه کرد که باعث شده مردم مدت بیشتری در خانه بمانند و همین مسئله اهمیت فیلم های خانگی را دو چندان کرده است.
صالحی با اشاره به خطرات موجود در این منطقه گفت: “جدا از زمینه ها ، فرصت ها ، ضروریات و الزامات ، البته باید یک نگاه آسیب شناسانه وجود داشته باشد و با توجه به خطرات ، وزارت فرهنگ این دو دیدگاه را با هم جمع می کند ، تلاش برای بهره برداری از فرصت ها و آگاهی از خطرات.
وی اظهار داشت که در زمینه خطر سه خطر عمده وجود دارد: اولین سوال مخاطرات محتوایی است که در این بخش توجه به موضوعاتی مانند ضعف در محتوا ، مضامین و ناهنجاری های سطحی و عبور از موارد اخلاقی ، دینی ، سیاسی و ارزشهای اجتماعی مطرح می شود.
صالحی ادامه داد: “خطر دوم آگاهی از حقوق مصرف كنندگان است و اگر یك سری به همان اندازه كشش نداشته باشد ، با بستن آن با آب آن را تمدید می كنند ، این بدان معناست كه فقط با درآمد ادامه خواهد داشت ، که اتلاف حقوق مصرف کننده است. “
وزیر فرهنگ و راهنمای اسلامی ، اقتصاد سریال سازی را خطر سوم عنوان کرد و گفت: “این بدان معنی است که منابع اقتصادی سریال سازی به منابع شفاف و قابل اطمینان نیاز دارند.”
وی تأکید کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این سه فضا اقدامات لازم را انجام داده ایم و با ارسال قوانینی به شورای عالی انقلاب فرهنگی ، یعنی منطقه ای که قدرت های گسترده تری می خواهد ، اثری را ارائه داده ایم.

دکمه بازگشت به بالا