عمومی

فرصت‌های بی‌شمار اشتغال در پارس جنوبی/ بیکاری سهم جوانان بومی است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری بیشتر – Provinsgruppen – محسن صفایی: پارس جنوبی یک ایران صنعتی کوچک محسوب می شود. زیرا افرادی از مناطق مختلف کشور در این منطقه کار می کنند.

علاوه بر فرصت های شغلی بی شمار موجود در منطقه ، جوانان بومی هنوز از این ظرفیت بهره مند نشده اند و حتی تصمیم دولت برای دستیابی به 50٪ اشتغال جوانان نیز عملی نشده است.

جوانان بومی در استان بوشهر و به ویژه در شهرهای مجاور این صنایع هنوز در تلاش برای یافتن کار در پارس جنوبی هستند و دست آنها جایی پیدا نمی شود.

بیکاری جوانان بومی جای تاسف دارد

نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در مصاحبه با خبرنگاری با اشاره به لزوم آگاهی از نیروهای محلی اظهار داشت: بیکاری جوانان در قسمت جنوبی استان بوشهر جای تاسف دارد تراکم صنایع

حجت الاسلام موسی احمدی گفت: برای منطقه ما باعث تأسف است که با وجود همه این پتروشیمی ها و پالایشگاه ها ، مشکل اشتغال همچنان قوی است.

وی گفت: هر ساله ، هر ماه و هر روز ، متقاضی جدیدی وارد بازار کار می شود و برای حل این مشکل نیاز به یک راه حل عملی است. فرصت برای ما کوتاه است و ما باید به صورت جهادی پا به میدان بگذاریم و وارد بحث استخدام شویم.

نماینده مردم ناحیه جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی افزود: به عنوان نماینده مجلس با تمام وجود در کنار شما خواهم ایستاد تا این موضوع به بهترین شکل شکل بگیرد.

وی گفت: علاوه بر بانک اطلاعاتی متقاضیان استخدام ، باید پایگاه اطلاعاتی کارمندان و نخبگان نیز تنظیم شود و از همه شما عزیزان می خواهم با اخلاص و تمام قدرت از جوانان منطقه مطلع شوید.

فرصتهای شغلی بی شماری در پارس جنوبی / بیکاری نسبت جوانان بومی است

نیاز صنایع به توجه به محیط زیست

معاون سیاسی فرماندار کنگان همچنین گفت: با تلاش م ofثر نماینده مجلس و مشاور وی در زمینه اشتغال ، فرماندار ، پارس 2 و اداره اشتغال پارس جنوبی ، میزان اشتغال نیروهای محلی افزایش یافته است.

غلامحسین زیبا گفت: در پارس 2 که در منطقه کنگان است ، آغاز کار برای استخدام با شروع پالایشگاه نهم آغاز شد و ما تا امروز از تلاش خود فروگذار نکرده ایم.

وی تأکید کرد: تاکنون تلاش زیادی برای به کارگیری صنایع بالادستی مانند پالایشگاه ها انجام شده است که باید به صنایع پایین دستی مانند پتروشیمی ها نیز تعمیم داده شود.

انتقاد از نقطه کور برای استخدام

معاون سیاسی دولت جم همچنین خواستار توسعه اشتغال برای جوانان بومی شد و گفت: چند رای در دستگاه های متولی استخدام گره اشتغال را کور خواهد کرد.

جمالی گفت: ارائه یک بانک اطلاعاتی به روز می تواند برخی از مسائل را حل کند.

فرصت های شغلی بی شماری در پارس جنوبی / بیکاری نسبت جوانان بومی است

لزوم اجرای مصوبه استخدام نیروهای اصلی

بخشدار مرکزی عسلویه همچنین گفت: ایجاد یک مرکز کارآفرینی که بتواند نیازهای کادر فنی در محصولات پتروشیمی را برآورده کند ، نیاز امروز ماست.

محمد جواد صالحی گفت: اگر این شركت از قانون استخدام نیروهای بومی تبعیت كند ، هیچ جرمی علیه این شركت انجام نمی شود و این قوانین باید ضمانت اجرایی داشته باشند.

دستیابی به اشتغال پایدار در قسمت جنوبی استان بوشهر

رئیس دفتر رئیس مجلس همچنین گفت: کار در زمینه اشتغال بسیار سخت و طاقت فرسا است و حتی دولت به سختی می تواند مشکلات موجود در این زمینه را پیگیری کند.

عباس تبارکی گفت: نماینده جنوب استان بوشهر با تجربه ارزشمند در این زمینه به عنوان یک ظرفیت بسیار بالا می تواند مشکل اشتغال را به طور مثر حل کند.

وی گفت: اگر بخواهیم مشکل اشتغال را حل کنیم ، دو نهاد یا بهتر بگوییم ، دو نفر می توانند با اراده قوی این مشکل را برای ما حل کنند ؛ مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با ابزار ، آنها می توانند اشتغال پایدار برای ما ایجاد کنند و ما باید بدانیم که پتروشیمی ها در سازمان منطقه ویژه پارس جنوبی مستاجر هستند.

فرصتهای شغلی بی شماری در پارس جنوبی / بیکاری نسبت جوانان بومی است

مشاور اشتغال نماینده مجلس همچنین گفت: به جای روش های فردی ، باید جلسه ای با مدیران عامل شرکت ها و پتروشیمی ها به صورت تعامل و احترام داشته باشیم و خواسته های خود را با همدلی و ایجاد حلقه های بهم پیوسته با یک تیم چند نفره مطالبه کنیم. “

حسین صفایی گفت: تلاش خوبی برای جذب نیروهای محلی توسط نماینده مجلس و با حمایت اداره اشتغال انجام شده است و به زودی نتایج آن را در فازهای 13 و 22-24 خواهیم دید.

نیاز به تغییر ساختار اشتغال

مدیر خدمات کار و استخدام پارس جنوبی همچنین با ارائه آمار اشتغال نیروهای محلی گفت: متأسفانه ما طبق روش وزیر در قبال جذب نیرو مسئولیتی نداریم و فقط نیروها را معرفی می کنیم و ساختار ما باید تقویت شود بنابراین که مسئولیت های ما مثر است. “

سید محمدعلی موسوی گفت: فرصت های شغلی که به سمت ما می رود بیشتر در قالب پروژه هایی است که به دلیل کوتاه مدت مورد استقبال نیروها قرار نمی گیرد.

وی گفت: یکی از برنامه های ما به روزرسانی سیستم اشتغال است تا بتوانیم فرصت های شغلی را بر روی آن قرار دهیم تا افراد بتوانند برای آن کاندید شوند و بهترین گزینه جذب آن شغل است.

وی افزود: ما یک واحد برنامه ریزی واحد اشتغال ایجاد کرده ایم تا تحول اساسی در این زمینه ایجاد شود. ما همچنین باید نیروهای خود را تقویت کنیم و هرچه ظرفیت به روزرسانی ظرفیت پیشرفت کند ، از اهمیت بیشتری برخوردار می شود.

دکمه بازگشت به بالا