عمومی

جذب تسهیلات برای تثبیت اشتغال و ایجاد شغل جدید بسیار ضروری است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین، رحیم صدیقیان پنجشنبه شب در جلسه کارگروه بازار کار، موفقیت در جذب تسهیلات را مرهون تلاش مسئولان اجرایی و تخصصی در این کارگروه دانست و گفت: متقاضیان تسهیلات باید در حوزه های مختلف فعالیت کنند. مناطق.

وی افزود: جذب تسهیلات برای تثبیت اشتغال و ایجاد مشاغل جدید بسیار ضروری است و افزود: شهرستان شبستر در جذب اعتبارات اشتغال سابقه خوبی دارد به طوری که در سال های اخیر با جذب بالا موفقیت لازم را کسب کرده اند.

وی گفت: ثبت، نظارت و پیگیری پرداخت تسهیلات لازم و اجرای طرح از طریق سامانه مربوطه انجام می شود و مبنای همه دستگاه های اجرایی و بانک ها سامانه ها و نظارت های ذیربط و به منظور تحلیل محتوایی است. این سیستم ها و آسیب شناسی طرح ثبت شده جلسات لازم را به طور منظم ترتیب می دهند.

معاونت برنامه ثروتمند فرماندار شهرستان شبستر ضمن تاکید بر تداوم این نوع تسهیلات به بخشهای مختلف مشاغل خانگی، همکاری و تعامل بیشتر مدیران بانکها را در موفقیت و تحقق این هدف بزرگ و موثر خواستار شد.

وی پیگیری مصوبات کارگروه در شهرستان را از اهداف این کارگروه عنوان کرد و خاطرنشان کرد: احداث آن از مهم ترین موضوعاتی است که دستگاه های اجرایی باید در اولویت قرار دهند.

در این دیدار ابراهیم ایمانعلی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شبستر سهم اعتبار شهرستان شبستر برای سهام مشاغل خانگی را 20 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: ضمن صدور 83 مجوز طرح مشاغل خانگی، با معرفی 83 طرح در قالب طرح های مستقل و حمایتی. و با جذب 12 میلیارد و 900 میلیون ریال در قالب 47 طرح، 60 درصد این رقم محقق شده و حدود 7 میلیارد ریال هنوز جذب نشده است که برای جذب مابقی تسهیلات مشاغل خانگی برای تقویت تولید استفاده می شود. و اشتغال ایجاد کند.

وی با تاکید بر تداوم تخصیص تسهیلات به مشاغل خانگی و تعیین تکلیف باقی مانده برای تسهیلات مصوب، خواستار همکاری و تعامل بیشتر مسئولان و مدیران بانک در موفقیت و خاتمه استخدام شد.

در این رئیس اداره تعاون، کار و اجتماعی در این جلسه که با محوریت جذب تسهیلات استخدامی برگزار شد، با اشاره به اینکه تاکنون 640 شغل ایجاد شده توسط دستگاه های اجرایی در سامانه نظارت ثبت شده است، خاطرنشان کرد: تمامی دستگاه های متولی در این زمینه فعالیت می کنند. بانک های اشتغال و عملیاتی و جذب تسهیلات حوزه اشتغال برای همکاری و مساعدت هر چه بیشتر و دستگاه های اجرایی با ثبت به موقع اشتغال زایی در سامانه نظارت، در به روز رسانی این سیستم باید به عنوان عاملی برای سنجش نرخ اشتغال و بیکاری عمل کند.

دکمه بازگشت به بالا