عمومی

عالمان دینی بوشهر همواره در برابر تهاجم ضد دینی استعمار ایستادند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری شامگاه سه شنبه در مراسم بزرگداشت هفتادمین سالگرد وفات علامه بلادی بوشهری در حوزه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر، اظهار داشت: در تاریخ تشیع، علما و علما هستند. و شخصیت های بزرگی به وجود آمدند که گنج دین و الگوی انسان، اسلام بودند.

نماینده ولی فقیه و امام جماعت بوشهر افزود: استان بوشهر مهد بزرگان و علمای بسیاری است که در علم و تسلط بر دانش علمی در اوج تسلط بودند و همه معیارهای انسان بزرگ بودن را داشتند. اولین ویژگی این علما بودند که با تمام وجود خود را وقف دین خدا کردند.

وی یادآور شد: سابقه علما و روحانیون استان بوشهر نشان می دهد که همواره در مقابل تهاجم ضد دینی استعمار و استکبار ایستادگی کرده و نه قدمی به عقب برداشته و نه فکری شایسته کرده اند.

آیت الله صفایی بوشهری گفت: در زمان تشکیل رژیم اشغالگر قدس، یکی از اولین شخصیت هایی که در جهان اسلام به خطر این رژیم اشاره کرد و کتابی در مورد آن نوشت علامه بلدی بود.

وی گفت: علامه بلدی مرجع دینی و مصداق تقوا، زهد و تقوا، ادب، انسانیت، اخلاق و تواضع بود و برای خدمت به مردم از هیچ کوششی دریغ نمی کرد.

او اشاره کرد که بینش، قدرت تحلیلی بالا فوق العادهآینده چشم انداز و شجاعت از دیگر خصوصیات این عالم بزرگوار بود.

وی تصریح کرد: به بزرگ و کوچک احترام می گذاشت و در برابر ناملایمات صبور بود.

وی گفت: علامه بلدی هیچ گاه تسلیم استکبار نشد و نقش مهمی در عرصه سیاسی و مبارزه با متجاوزان و استعمارگران داشت.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: مرحوم علامه سید عبدالله بلدی بوشهری در تمام علوم دینی توانا و مهارت داشت و علاوه بر آن به ادبیات، زبان انگلیسی و تا حدودی زبان عبری تسلط داشت.

وی گفت: انگلیسی ها بارها سعی کردند او را ساکت کنند، اما هرگز موفق نشدند.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر گفت: آیت الله بلدی شخصیتی کم نظیر در جهان تشیع و حتی اسلام است و باید این شخصیت ها را که الگوی همه هستند شناخت و قدر دانست.

وی بیان کرد: شناخت این نعمت ها و قدردانی از آنها باعث می شود جامعه راه خود را بشناسد و دانش آموزان نیز الگوهای خود را بشناسند.

وی ادامه داد: از برگزاری تجلیل از طلاب استان در حوزه علمیه که شهرستان و مردم را با تاریخ و خدمات علمای این دیار آشنا می کند، قدردانی می کنم.

آیت الله صفایی بوشهری با بیان اینکه جشنواره علمی و پژوهشی علامه بلدی راه اندازی شد و منشأ خیریه های بسیاری شد، گفت: آرامگاه علامه بلدی در نجف اشرف است که در حال بازسازی است.

دکمه بازگشت به بالا