عمومی

طبق آیات و روایات جانشینی پیامبر(ص) لایق کسی جز امام علی (ع) نیست – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی دوشنبه شب در مراسم جشن عید سعید فطر در غدیر خم که در حرم امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت برگزار شد. فاطمه معصومه.س) وی در سخنانی اظهار داشت: بر اساس آیات قرآن، روایات، عقل و منطق، جانشین پیامبر اسلام کسی جز علی بن علی (ع) نیست. آبی طالب (ONE) نمی شود و این مقام جز امیرالمؤمنین علیه السلام شایسته کسی نیست.ONE) نیست.

استاد حوزه علمیه قم گفت: زمانی که پیامبر اسلام گاهی نمی‌توانست برای نماز به مسجد بیاید یا در جنگ‌ها جانشینی تعیین می‌کرد، برخی می‌گویند پیامبر کسی را برای خود جانشین انتخاب نکرده است.

وی تصریح کرد: اسلام بر 5 اصل استوار است که ولایت یکی از آنهاست و از این حیث بر خلاف سایر مبانی دینی که به آن اشاره شد هیچ شرطی در مسئله ولایت ذکر نشده است و این نشان می دهد که مسئله ولایت. استان مهم است.

حجت الاسلام مومینی تاکید کرد: طبق آیات قرآن، مسلمان واقعی کسی است که ولایت پذیرفته باشد و الا اسلام و دین این افراد در تردید است.

استاد سمینار قم گفت: پیامبر اسلام اولین عقل در زندگی است و تمام زندگی پیامبر مطابق عقلانیت است. حال این سوال پیش می آید که اگر فردی در این سمت جانشینی انتخاب نکند، آیا مورد قبول روشنفکر جهان است یا خیر؟

وی افزود: عدم تعیین جانشین از سوی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در واقع اقدامی خلاف منطق، عقلانیت و عرف است، در حالی که رسول خدا هرگز خلاف عقل عمل نمی کند.

حجت الاسلام مومینی با بیان اینکه خطبه غدیر در منابع شیعه و سنی آمده است، افزود: هیچکس نمی تواند این خطبه را انکار کند.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت: رسول الله فرمودند: «الذین ولی على».ONE) قضیه رو قبول نکن لعنت و لعنت خدا بر باد رفته است.

وی همچنین اظهار داشت: بر اساس اظهارات و اقرار خودفرزند پسر آبی حدید معتزلیبیش از 40 آیه در قرآن کریم در فضایل و القاب امیرالمومنین علیه السلام.ONE) است.

حجت الاسلام مومینی فرمود: امیرالمومنین (ع)ONE) دارای نصب برجسته آه تو و محل ولايت او خانه خدا بود و چنين واقعه اي بر ديگري تكرار نشده است.

وی همچنین درباره رشادت های پیامبر گفت: پیامبر در شجاعت بی نظیر بود و زره بر پشت نداشت و دیگران حتی به پای غلامش نمی رسیدند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: امیرالمومنین(ع)ONE) او نیمه های شب به خانه نیازمندان می رفت و آنها را دستگیر می کرد و این کار تا به حال برای هیچکس اتفاق نیفتاده است.

حجت الاسلام مومنی تاکید کرد: باید عید غدیر را روز بزرگی بدانیم و هرکس می تواند کار خیری انجام دهد باید به بهانه عید غدیر خم قدم بردارد.

دکمه بازگشت به بالا