اجتماعی

دشمن به دنبال ایجاد دودستگی و تفرقه در جامعه است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق دوشنبه شب در اجتماع عزاداران حسینی در تبریز با اشاره به واقعه غدیر و اصرار پیامبر اکرم (ص) بر ابلاغ رسالت خود و خداوند متعال گفت: . : آن روز مردم این سوال را نادیده گرفتند. همانطور که امروز هم در برخی محافل دانشگاهی این سوال را مطرح می کنند که واقعه غدیر در مقطعی از تاریخ اتفاق افتاده و تمام شده است.

وی با بیان اینکه همه این مسائل مربوط به غفلت از واقعه غدیر از سوی دشمن مطرح شده است، تصریح کرد: در حالی که واقعه غدیر و بحث امامت، جدای از بحث تاریخی، برای شیعیان جنبه دینی دارد و پایه و اساس بود. زندگی شیعی که متأسفانه امروز به فراموشی سپرده شده است.

معاون اول قوه قضائیه ادامه داد: در طول 60 سال همان مردمی که در روز عاشورا به پیامبر عشق می ورزیدند در مقابل امام حسین(ع) بودند.ONE) ایشان در آن مدت قیام کردند و سعی کردند اهل بیت را منزوی کنند، لذا طبق رساله مرحوم علامه طباطبایی در باب علم امام علیرغم وجود 35 هزار روایت در مسائل حقوقی، یک روایت وجود ندارد. که در آن از امام حسین در مورد یک مسئله شرعی سؤال شد. این یعنی گوشه گیری و ترک اهل بیت.

وی خاطرنشان کرد: بعد از رحلت پیامبر اسلام کم کم به جایی رسیدند که گفتند حدیث نویسی حرام است و نباید سخنان علی را به بهانه تعارض با قرآن نوشت. خلط نباید انجام شود، علاوه بر منع نوشتن حدیث در فضایل حضرت علی (ع)ONE) همچنین خطبه را تا حضرت علی(ع) نهی کردند و حتی واجب کردند.ONE) در منبرها لعنت انجام دادن

حجت الاسلام والمسلمین مصدق ادامه داد: بحث جدایی اهل بیت از مردم و دین یکی از مسائل اساسی است. هر چیزی آن موقع اتفاق افتاد و امروز هم همینطور است. منشأ اینها همان زمانها بود جانشینان علیه امامان معصوم مطرح شد.

وی با اشاره به وقایع روز عاشورا خاطرنشان کرد: آنچه باعث تضعیف ارزش های اسلامی و وضعیت کنونی در زمان پیامبر اسلام شد این بود که در روز عاشورا در مقابل امام حسین (ع)ONE) باید از گسترش فحشا و شرارت در جامعه صحبت می کردند سعی کردند فحشا و شرارت را در جامعه رواج دهند.

معاون اول قوه قضائیه گفت: وقتی امام حسین (ع)ONE) گفتند با یزید بیعت کن، گفتند امثال ما نمی شود با یزید بیعت کرد و شعار مهمشان در راه کربلا این بود که آه تو شمشیر مرا نابود می کند اما دین مرد ماندن.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع)ONE) مکتب امام علی(ع)ONE) آیا تربیت شده است، آیا می تواند با یزید بیعت کند؟ فرمود: امام حسین(ع)ONE) او در سال 50 هجری قمری به امامت رسید و تا سال 60 هجری قمری چیزی نگفت، اما در سال 60 هجری پس از مرگ معاویه و یزید، دید که اگر چیزی نگوید، دین از بین می رود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق خاطرنشان کرد: امروز اتاق فکر دشمن در صدد از بین بردن اتحاد و همبستگی مردمی است که بعد از چندین سال نظام جمهوری اسلامی را حفظ کرده اند و مهم ترین موضوع تلفیق مسائل سیاسی با مسائل سیاسی است. مسائل مذهبی خلط با دین کار می کنند مال شما از بین رفتن

وی ادامه داد: دشمنان مردم و نظام امروز سعی در ایجاد شبهه نسبت به روحانیت در جامعه دارند و با بهانه های مختلف به دنبال تضعیف اعتقادات دینی مردم هستند.

معاون اول قوه قضائیه افزود: متاسفانه عده ای محافل حسینی را به مجالس بزرگداشت امام حسین تبدیل کرده اند.ONE) نیست.

ایشان فرمودند: خدا را شاکر باشید که قدم شما را به این محافل و مجالس سنتی که مخصوص اهل بیت است باز کرد.ONE) عشق و محبت را احضار کنید.

دکمه بازگشت به بالا