اقتصادی

صنعت باور ندارد که دانشگاه می تواند مسکلات را برطرف کند

رئیس دانشگاه تهران با انتقاد از ساختار فعلی دانشکده علوم و فناوری های نوین، بر توسعه زیرساخت های این دانشکده با توجه به ظرفیت آن تاکید کرد.

به گزارش یومیر، محمد مقیمی در افتتاحیه دومین همایش علم و فناوری «کارآفرینانه» دانشکده علوم و فناوری های نوین دانشگاه طی سخنانی به مدل سه بعدی ساختار، محتوا و پلت فرم در قالب یک مدل ذهنی اشاره کرد. تهران که در تالار شهید احمدی روشن برگزار شد، افزود: سازه باید به هم متصل و یکپارچه باشد تا به ماموریت اصلی برسد، البته زیرساخت ها نیز باید فراهم شود تا طرح ها و ایده های طراحی نشده اجرا شود.

وی با بیان اینکه با بودجه های قطره چکانی نمی توان انتظار تغییرات ساختاری داشت، افزود: بنابراین باید از ابزارهای دیگری مانند کمک خیرین برای تامین مالی استفاده کرد و در رابطه با زیرساخت های ساختاری با جدیت عمل کرد.

رئیس دانشگاه تهران با اعتقاد به اینکه نمی‌توان با ساختارهای سنتی سازمانی تعهدات جدیدی را برعهده گرفت، خاطرنشان کرد: طراحی ساختار باید انعطاف‌پذیر باشد زیرا در آینده نیازمند بازنگری و ساخت‌وساز جدید است.

مقیمی در ادامه گفت: جوهره اصلی همه حرف ها حکایت از این دارد که مسائل تجاری تک بعدی نیست بلکه پیچیده، در هم تنیده و چند بعدی است.

وی با بیان اینکه کارها در مهندسی و کشاورزی به خوبی پیش می رود، خاطرنشان کرد: شرکت های کارآفرین باید برای رسیدن به اهداف بزرگتر تجمیع شوند، هرچند شرکت های بزرگ همیشه کارآمد نیستند.

رئیس دانشگاه تهران با بیان این مثال که بعد از تاسیس شرکت های خارجی همه زیر یک چتر قرار گرفتند و ماهیت این شرکت های جدید با شرکت های بروکراتیک قدیمی متفاوت است، افزود: ماهیت مشکلات کشور فقط فنی نیست. و فنی، بلکه روانشناختی، اجتماعی، فلسفی و کلامی. ، اقتصاد، مدیریت بازرگانی و … همه این موارد را باید در دانشکده علوم و فناوری های نوین دانشگاه تهران دید.

مقیمی با بیان اینکه ایران جزو 5 کشور برتر دنیا در فناوری نانو است، ادامه داد: در عین حال بسیاری از مشکلات حل نشده باقی مانده است.

وی با بیان اینکه نوع نگاه در طراحی رشته ها علاوه بر تخصصی شدن و حرکت در مرز دانش، نگاهی کل نگر است که نیاز به شایستگی های بیشتری برای ارائه در قالب یک حوزه جدید دارد، تصریح کرد: در خصوص بستر، ارتباط صنعت و دانشگاه مهم است و باید دفتر ارتباط با صنعت (صنایع تاثیرگذار) در دانشگاه تهران ایجاد شود تا این ارتباط حفظ شود و محتوای آن توسعه یابد.

رئیس دانشگاه تهران یادآور شد: هنوز مشکل ضوابط ارتباط با صنعت را داریم، صنعت فکر نمی کند دانشگاه بتواند مشکلات را حل کند، باید بین صنعت و دانشکده علم و صنعت تفاهم وجود داشته باشد. از دانشگاه تهران.”

به گزارش یومیر، دومین همایش کارآفرینی «علم- فناوری» دانشکده علوم و فناوری نوین دانشگاه تهران از امروز به مدت 3 روز (2 تا 4 آبان ماه 1401) در دانشکده علوم و فناوری نوین تهران برگزار می شود. دانشگاه و مخاطب دانشجو هستند. فارغ التحصیلان و اعضای هیأت علمی، کارآفرینان دانشگاهی و صنعتی، صنایع مرتبط با مأموریت دانشکده، مؤسسات پشتیبان توسعه و نوآوری علمی- فناوری و دستگاه های اجرایی دولتی ذینفع هستند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا