اقتصادی

ایجاد پارک فناوری در دانشگاه اصفهان/تزریق سرمایه‌های تازه به زیست بوم نوآوری اصفهان

معاون رئیس جمهور علوم و فناوری ضمن ارائه ساخت پارک پارک علم و فناوری در دانشگاه اصفهان و حمایت از معاون این اقدام گفت: سرمایه گذاری های جدیدی در زمینه توسعه اکوسیستم فناوری و نوآوری در استان اصفهان انجام شده است. ، که توسعه فن آوری را در این استان تسهیل می کند. ”

به گزارش یومیر سورنا ستاری در سفر خود به اصفهان و گردهمایی فعالان فناوری از شهرک علمی و پژوهشی اصفهان اظهار داشت: ما شاهد برگزاری رویدادهای خوب فن آوری در این مجموعه هستیم که نشان دهنده گسترش فعالیت محققان و تکنسین ها در استان است. سرمایه گذاری های جدیدی در این شهر و سایر مؤلفه های اکوسیستم فناوری و نوآوری اصفهان انجام شده است. در این سفر چندین یادداشت جدید تفاهم نیز امضا شد که این امر می تواند توسعه فناوری در استان را تسهیل کند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ادامه داد: دانشگاه اصفهان تصمیم گرفته است 30 هکتار از اراضی متعلق به این موسسه آموزشی را برای احداث پارک علمی و فناوری اختصاص دهد. معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین در تلاش است با تخصیص بودجه و پشتیبانی از پروژه ، روند ساخت و ساز را تسریع کند.

تولید محصولات تکنولوژیکی را در زمینه دیجیتال تسریع کنید

به گفته معاون رئیس جمهور علوم ، در سفر معاون رئیس جمهور علوم و فناوری به استان اصفهان ، مرکز نوآوری سلامت دیجیتال در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با حضور ستاری افتتاح شد. این مرکز ، موقعیت تیم های فناوری در زمینه سلامت دیجیتال بین رشته ای ، با استفاده از قابلیت ها و زیرساخت های ایجاد شده برای تولید و توسعه محصولات بهداشتی دیجیتال است.

این مرکز به دلیل نیاز بسیار زیاد بخش مراقبت های بهداشتی برای شرکت های جدید مراقبت های دیجیتالی و همچنین طبیعت بکر و جدید این بازار تشکیل شده است زیرا بسیاری از افراد هنوز وارد این زمینه نشده اند.

با توجه به شرایط کرونا در کشور ، تیم های پیشرو که محصولات آنها آماده ورود به بازار است هم اکنون در این مرکز مستقر هستند.

محصولات این شرکت ها در زمینه بهداشت موبایل ، داده های بزرگ یا آنالیز داده های کلان پزشکی ، سنسورهای قابل حمل ، بهداشت از راه دور ، شبکه های اجتماعی و آموزش از راه دور در زمینه پزشکی است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور همچنین از محصولات دیجیتالی در سلامت دیجیتال بازدید کرد که توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و شرکتهای هسته‌ای و فناوری مستقر در مرکز بهداشت دیجیتال تولید شده است.

غرفه های شبیه ساز صدای قلب و ریه ، کیوسک تصویر برداری از چشم ، پرستاران مبتلا به دیابت ، سیستم هدایت بیمار ، قرار ملاقات سلامت موبایل و فعالیت های چندین شرکت دانش بنیان در زمینه سلامت دیجیتال از جمله غرفه های این نمایشگاه بودند. همچنین در این مراسم ، تفاهم نامه ای برای همکاری و راه اندازی سالن سلامت در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، اتاق بازرگانی اصفهان ، صنایع ، معاون رئیس جمهور و کشاورزی امضا شد.

ستاری همچنین در سفر یک روزه به اصفهان از پژوهشگاه بیوتکنولوژی رویان و نمایشگاه محصولات فناوری از دانشگاه آزاد اصفهان (خوراسگان) بازدید و از ساختمان غدیر در شهرک علمی پژوهشی اصفهان افتتاح کرد. وی همچنین از ساختمان فرصت و مرحله توسعه شهرک تحقیقات علمی اصفهان بازدید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا