ورزشی

شروع اعتراضات با سوت آغاز لیگ

علیرضا جوادی: به صدا سوت آغاز لیگ برتر برای هر تیم مربوط به فوتبال آغاز درگیری های ذهنی است. از یک طرف مدیران فوتبال سعی می کنند کنترل های سنگین بازیکنان و کادرفنی را پرداخت کنند و از طرف دیگر بازیکنان و مربیان سعی می کنند بهترین نتیجه را برای باشگاه های خود بگیرند. در همین حال ، حوزه داوری نیز با انتقادات زیادی روبرو است زیرا بیشتر مربیان ترجیح می دهند از آنها به عنوان دلیل عدم موفقیت خود نام ببرند. آیا قضیه واقعاً مقصر است یا خیر؟ در هر صورت آنها مورد انتقاد قرار خواهند گرفت و انجام کوچکترین حرکت مشکوک در زمین ، هفته ها زندگی حرفه ای آنها را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

اشتباهات وحشتناک انتقاد ترسناک تر

یکی از پدیده های عجیبی که در فوتبال ایران طی سالهای اخیر رایج شده اعتراض به انتخاب داور است. به عنوان مثال ، انتخاب محمدحسین زاهدی فر که قبلاً برخی از هواداران استقلال با او ضعیف قضاوت شده بودند ، با اعتراض رسمی این باشگاه همراه است. این بسیار عجیب است زیرا این صفات می توانند عملکرد داوران را بیش از گذشته تحت تأثیر قرار دهند و باعث از بین رفتن تمرکز آنها شوند.

یکی دیگر از رفتارهای رایج در فوتبال ایران این است که هر تصمیمی از سوی داور در طول بازی مورد انتقاد تیم اشتباه قرار می گیرد. در هفته دوم لیگ برتر بود که یحیی گل محمدی به دلیل اعتراض شدید و غیرمنتظره نسبت به یک اشتباه ساده از روی نیمکت اخراج شد. البته گاهی اوقات تیم ها می توانند حق داشته باشند اما حرکت در آن مسیر باعث می شود تا این موضوع ابعاد دیگری به خود بگیرد. در دو هفته اول لیگ برتر ، ذوب آهن از داوری رنج می برد و این اشتباهات تأثیر زیادی در روند بسته شدن آنها داشت. اگرچه اشتباهات داوری ضربه سختی به ذوب آهن زد اما نامه سران درباره این تصمیم و تهدید به خروج از لیگ برتر اقدامی عجیب از سوی سران این تیم بود.

آنها در نامه ای به وزیر ورزش و جوانان نوشتند: “بدینوسیله ما این مقام ارشد را به عنوان رئیس عالی رهبری و نظارت بر ورزش در ایران اسلامی معرفی می کنیم که در صورت ادامه این روند ، این بدان معناست که حضور و تلاش ما در عرصه فوتبال کشور بی فایده است و از هدر رفتن میلیاردها ریال از بیت المال جلوگیری می کند. . “هزاران نفر – زمان و استعداد ورزش در این زمینه است. ما از ادامه حضور در لیگ برتر فوتبال امتناع می کنیم و هدایای لیگ را به مافیا برای برد و باخت و دستان پشت آن می دهیم.” شکی نیست که باشگاه ذوب آهن رنج زیادی از داوران برده است ، اما این رفتار و صحبت در مورد “مافیای برد-باخت” در حالی که تیم همچنان در لیگ برتر فعالیت می کند ، بیش از هر چیز به چهره این باشگاه ضربه خواهد زد. زد

راه حل های عجیب حاشیه سازی

در همین راستا ، یک اتفاق عجیب در هفته سوم لیگ برتر رخ داد. در حالی که داور برای ذوب آهن یک پنالتی سفارش می داد ، داور خیلی تحت تأثیر قرار گرفت و او را برای غواصی رزرو کرد. عبدالله حسینی بازیکن ذوب آهن گفت: اگرچه این مسئول مسابقه گفت: “از طریق سیستم رادیویی به داور اطلاع داده شد که هیچ برخوردی صورت نگرفته است ، اما داور چهارم به او اطلاع صحیح داد و هیچ صفحه ای وجود نداشت که آنها از آن استفاده کنند.” ثابت کنید که بررسی انجام شده است. وی در مصاحبه ای گفت: “در مصاحبه.”به دلیل اتفاقی که دو هفته پیش افتاد ، واقعاً استرس داشتیم که با کوچکترین برخورد دوباره تصمیم اشتباهی گرفته می شود و نتیجه روی بازی تأثیر می گذارد و وقتی داور یک ضربه پنالتی زد ، به خودم گفتم این در بازی سوم دوباره اتفاق افتاد. من اصلاً با حریف کاری نداشتم و پورامینی حتی در گفتگویی گفت که ما با او کاری نداریم. خدا را شکر قاضی موافقت کرد که صحنه را از طریق تابلوی امتیازات مرور کند و بدین ترتیب افتخار خود را نشان دهد و تصمیم درستی بگیرد..»

اما گذر از صحنه های مشکوک یک اتفاق دردسرساز برای لیگ برتر است زیرا در لیگ برتر شرایطی وجود دارد که همه تیم ها علاوه بر انجام تمام رفتارهای قبلی خود درخواست بازبینی صحنه را دارند. اتفاق عجیب و غیرمنتظره ای در حال رخ دادن است. اول از همه ، لازم به ذکر است که لیگ ایران تجهیزات کمکی برای کمک به داور ویدئویی را ندارد و کیفیت ضبط ها در بسیاری از مناطق پایین است و چنین بررسی های اصولی فقط مشکلات داوران را برای بقیه فصل افزایش می دهد.

اگرچه لیگ برتر بیستم با همه این حواشی برگزار می شود و سوالات داوری بارها برای کنفرانس های مطبوعاتی باز می شود ، اما مربیان باید به خود یادآوری کنند که داور نیز بخشی از مسابقه است و حتی اگر اتفاق مشکوکی رخ دهد ، بهتر است در ابتدا از خود انتقاد کنید ، و سپس قضات را به عنوان یکی از عوامل تأثیرگذار معرفی کنید.

بیشتر بخوانید: لیگ برتر یا قرص های خواب آور؟!

255 251

دکمه بازگشت به بالا