بین الملل

وقوع اعتراضات در چند استان عراق

گزارش گروه بین المللی خبرگزاری آنلاین یومیر تعدادی از استان ها از عراق شب گذشته (چهارشنبه) پشت دیدم اعتراض و تجمع برخی از این گروه است. تنها ۷۲ ساعت در رای اعتماد از مجلس از “مصطفی الکاظمی” میگذرد و امروز اولین جلسه هیئت دولت از مدیریت.

با توجه به رسانه های عراقی در تظاهرات شب گذشته چند استان جنوبی عراق آغاز شد و امروز صبح نیز ادامه داد و انتظار می رود گسترده تر خواهد شد. معترضان در گذشته خواستار عدالت مقامات فاسد و بهبود شرایط معیشت هستند. در همان زمان نیز برخی در گذشته مانند دست به اقدامات خرابکارانه و تعدادی از ساختمان های طرفین به آتش.

استان واسط برخی از معترضان در ساختمان, سابق, سازمان, بد, آتش و سرد است. همچنین برخی از جاده, برخی الدیوانیه به نجف اشرف آنها مسدود شده است. فرماندهی کل پلیس استان واسط اعلام کرد که نیروهای امنیتی حق تیراندای مسدود شده است و درگیری با آنها.

دولت از مردم نیز کسانی که معترضان در میدان “التربیه” که مکان همیشگی اعتراض. اتحادیه دانشجویی را مردم نیز در بیانیه ای اعلام کرده است که دولت تا ماه ژوئن به اصلاحات مورد فرصت است.

اما در بغداد پیش بینی از تظاهرات در میدان تحریر از امروز برای شروع دوباره. صبح امروز برخی از معترضان پل “الجمهوریه” در مرکز بغداد بلوک های کامل است.

پادشاهی بابل همراه با دهها هزار نفر از معترضان از صبح به خیابان حضور سپاه. دولت از “الکوت” نیز معترضان شعار می دادند که شعار ستاد “همه احزاب سیاسی فاسد” به آتش آنها ایجاد می شود.

شهر السماوه مرکز استان “المثنی” در حالی که معترضان به خیابان ها ریختند و در میدان “یاس” تظاهرات و کاملا از لاستیک در اطراف میدان سوخته است.

شهر الناصریه استان ذی استخر نیز در اعتراض به برخورد با مقامات امنیتی کشیده شد و نیروهای پلیس با استفاده از گاز اشک آور برای متفرق کردن معترضان شد.

“عدنان الزرفی” نامزد سابق نخست وزیر عراق پاسخ داد: آتش ستاد برخی از احزاب در شب گذشته در صفحه توییتر نوشت که “برخی از احزاب با هدف مشکوک” پشت پرده این سیستم است.


صفوف از شهر الناصریه مرکز استان ذی قار

شهر بغداد و ۱۴ استان عراق از ماه اکتبر این سال ۲۰۱۹ شاهد تظاهرات علیه بی کفایتی و فساد بود که از نقطه استعفای “عادل عبدالمهدی” در کشور است. با توجه به کمیساریای حقوق بشر عراق (وابسته به مجلس) در جریان اعتراض خاموش ۵۵۰ نفر کشته شدند.

“بی سیم الکاظمی” نخست وزیر جدید عراق برگزار شد در روز شنبه دستور داد همه اعتراض است که در بازداشت به سر زندگی و جرم مرتکب نشده اند منتشر شد. همچنین ژنرال “عبدالوهاب الساعدی که” اخراج او یکی از دلایل آغاز تظاهرات در عراق شد, یک بار دیگر, با Roy الکاظمی ریاست جمهوری از سازمان مبارزه با تروریسم در عراق منصوب شد.

در پایان پیام/

دکمه بازگشت به بالا