عمومی

رفتار مکرون در اسلام‌ستیزی نشان از خامی او دارد

با توجه به پایگاه اطلاع رسانی یومیر ،

شمخانی در بیانیه ای در فضای مجازی كه به سه زبان انگلیسی ، عربی و فارسی منتشر شد ، نوشت: “من پیشنهاد می كنم كه ماكرون تاریخ بیشتری بخواند و از حمایت آمریكا و صهیونیسم رو به زوال استقبال نكند.”

وی گفت: “ما هرگز تسلیم نمی شویم.”

ما با روحیه صلح به همه اختلافات احترام می گذاریم.

ما حرف نفرت را قبول نداریم و از گفتگوی منطقی طرفداری می کنیم.

ما همیشه در برابر کرامت انسانی و ارزشهای جهانی خواهیم ایستاد.

به دنبال ترور معلم تاریخ در پاریس که تصاویر ناشایست از حضرت محمد (ص) را در کلاسها به نمایش می گذاشت ، ماکرون از انتشار چنین تصاویری به بهانه آزادی بیان حمایت کرد و تأکید کرد که کشورش به حمایت از انتشار این تصاویر ادامه می دهد. به گفته ماکرون ، هشتگ “تحریم کالای فرانسه” به اولین روند در کشورهای عربی تبدیل شد و بسیاری استفاده از این کالاها را ممنوع کردند.

ساعاتی پیش وزارت امور خارجه فرانسه با صدور بیانیه ای از کشورهای اسلامی خواست تا تحریم کالاهای فرانسه را به دلیل حمایت رئیس جمهور فرانسه از توهین به پیامبر اسلام لغو کنند.

وزارت امور خارجه فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که طی روزهای اخیر در میان کشورهای خاورمیانه خواستار ممنوعیت کالاهای فرانسه ، به ویژه مواد غذایی و همچنین اعتراضات علیه این کشور به دلیل انتشار تصاویر تحقیرآمیز از حضرت محمد (ص) شده است.

در این بیانیه آمده است: “این درخواست های تحریم (تحریم) و همچنین حملات به کشور ما (فرانسه) که توسط اقلیت افراطی دنبال می شود بی اساس است و باید متوقف شود”.

دکمه بازگشت به بالا