اجتماعی

رشد بیش‌از ۴درصدی احراز هویت الکترونیک در انتخابات ریاست‌جمهوری سیزدهم

عضو ستاد و رئیس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه طبق اسناد بررسی شده روند برگزاری انتخابات الکترونیکی در 28 ژوئن سال جاری موفقیت آمیز بوده است ؛ وی گفت: هیچ مانع مرکزی نمی تواند مانع روند رای گیری شود زیرا واحد تأیید پس از 10 ثانیه تلاش برای برقراری ارتباط با مرکز در صورت خرابی ، روند رای گیری را به صورت آفلاین انجام می دهد.

به گزارش یومیر و با مراجعه به پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور ، امیر شجاعان با اشاره به اینکه “ما در مورد اخلال در روز اخذ رأی در کشور اخلال در امر فنی و الکترونیکی در رای گیری مورد خاصی نداشته ایم” ؛ وی گفت: با طراحی طراحی شده ، دستگاه های احراز هویت قادر به انجام عملیات احراز هویت رای دهندگان به صورت آفلاین و بدون اتصال به سرورهای مرکزی هستند.

وی خاطرنشان کرد که در این انتخابات ، برای اولین بار ، از یک برگ رای گیری الکترونیکی برای رای گیری در شوراهای شهر در تعدادی از مراکز استانها و برخی از شهرهای دیگر استفاده شد. وی گفت: در بیشتر شعب این شهرک ها کار بدست آوردن ، شمارش و ابلاغ نتایج نظرسنجی ها بدون کوچکترین مشکلی به پایان رسید و شیرینی و شیرینی انتخابات الکترونیکی توسط مردم و مجریان طعم چشیده بود.

شجاعیان اظهار داشت: ارتباط بین سرورهای وزارت کشور و تجهیزات تأیید در شعب به گونه ای سازمان یافته است که اختلالات احتمالی تأثیری در روند روند رای گیری ندارد و کاربران و مدیران انتخابات در شعب در صورت برقراری ارتباط ، به راحتی رأی آفلاین می دهند. گم شده است. وی افزود: “با طراحی های به پایان رسیده ، این امکان وجود دارد که به محض جدا شدن واحدهای شعبه از سرورهای وزارت کشور ، واحدها بدون هیچگونه تنظیم آفلاین شده و به کار خود ادامه دهند. پس از برقراری ارتباط ، اطلاعات بلافاصله و به طور خودکار بازیابی می شود. “آنها در یک زمان مشخص به مرکز داده وزارت کشور منتقل می شوند.

وی خاطرنشان كرد كه “در انتخابات 28 ژوئن 1400 ، ما صبح زود ارتباط خاصی نداشتیم” ، و به طور متوسط ​​هر ساعت و مشاركت مردم بیش از 1.5 میلیون نفر در سراسر كشور داشت. منحنی ، وی گفت: “آمادگی شعب برای شروع رای گیری به عوامل مختلفی از جمله وجود همه عوامل اجرایی و نظارتی بستگی دارد ؛ یکی از این عوامل آمادگی تجهیزات تأیید است که در این مورد نیز با توجه به دستورالعمل های کار شعب ، حتی در صورت بروز خطا در واحد تأیید ، اگر در عرض 30 دقیقه پس از خرابی مشکل برطرف نشود ، مراکز رای دهی باید بدون استفاده از تجهیزات رای دهندگان رأی دهند و بنابراین این مسئله نمی تواند اخلال در روند رای گیری

وی با اشاره به تعداد استعلامات از رای دهندگان گفت: تأیید الکترونیکی 99٪ آرا rece اخذ شده و دریافت و تجمیع آرا directly مستقیماً از مراکز رای دهی به میزان تقریبی. 99.5٪ از مراکز اخذ رأی ، نشان دهنده موفقیت و کارایی بالای تجهیزات تأیید است و نشانگر عملکرد صحیح تجهیزات و مدیران انتخاباتی در مراحل تصویب و تجمیع است.

شجاعیان افزود: این نسبت در مقایسه با انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم بیش از 4 درصد افزایش مثبت نشان می دهد.

شجاعیان خاطرنشان کرد: در این مدت به دلیل امضای الکترونیکی صورتجلسه سرشماری از شعب رهبران و ناظران شورای نگهبان در عملیات ادغام که به صورت مکانیزه و مستقل از وزارت کشور و شورای نگهبان انجام شده است ، اختلاف معنی داری در کل آرا با این دو مجموعه وجود نداشت ، کمترین اختلاف آماری بین ناظر و مجری در تمام دوره های انتخابات را نشان می داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا