عمومی

«دلار» برای اینهـا؟ – یومیر

سرخپوشان در حال حاضر دو بازیکن تاجیک به نام های وحدت حنان اف و منوچهر صفروف را در اختیار دارند و البته شیرزد تمیرف از ازبکستان در این تیم بازی می کند. هیچ یک از این سه بازیکن به گونه ای رفتار نکردند که هواداران را متقاعد کند یا این تصور را ایجاد کند که نمونه مشابهی در کشور وجود ندارد. سوال این است: در این شرایط اقتصادی و با این همه بدهی آیا باید از «دلار» برای جذب چنین افرادی استفاده کرد؟

به گزارش یومیر، این روزنامه دنیای اقتصاد در همه جای دنیا صرف هزینه برای جذب بازیکن خارجی فقط از یک جهت توجیه می شود؛ اینکه نیاز جذب شده از سطح بازیکنان داخل کشور بیشتر است و می توان با قیمت مناسب از آن استفاده کرد. گاهی اوقات یک بازیکن خارجی کیفیتی که در کشور یافت نمی شود. گاهی اوقات می توان یک فوتبالیست خارجی را جذب قیمتی کرد که یک بازیکن داخلی حاضر به کار با آن نیست. در این شرایط طبیعی است که به بازار خارجی برود اما خارجی را داشته باشد. سرخپوشان در حال حاضر دو بازیکن تاجیک به نام های وحدت حنانوف و منوچهر صفروف و البته شیرزد تمیروف ازبکستانی برای این تیم بازی می کند. کشور. سوال این است: در این شرایط اقتصادی و با این همه بدهی، باید از “دلار” برای جذب استفاده کرد مردم را تشکیل می دهند؟

یکی بخر، دوتا بگیر!

در مورد دو بازیکن تاجیک پرسپولیس از ابتدا ابهام جدی وجود داشت. چطور شد که کادر فنی پرسپولیس به طور اتفاقی دو بازیکن یک تیم تاجیکستانی را دوست داشت و هر دو را با هم خرید؟ شما بازیکنی از هر تیمی در سراسر جهان را دوست دارید و سعی می کنید او را انتقال دهید، اما جذب دو بازیکن به طور همزمان کمی ترسناک است و فرمول قدیمی «یک بخر، دو بخر» را تداعی می کند. اغلب وقتی چنین خریدهایی انجام می شود، حداکثر یک تا دو بازیکن موثر است، اما مدیر برنامه او فرآیند انتقال را مشروط به خرید همزمان دو بازیکن می کند. همچنین بسیار نادر است که چنین نقل و انتقالاتی موفقیت آمیز باشد. نمونه های تاریخی زیادی در تخت جمشید داریم. در دوران حضور برانکو دو بازیکن اوکراینی به نام های پلیانسکی و پریموف جذب شدند که هیچ کدام به درد نخوردند و کلی حاشیه ایجاد شد. اوایل دهه 80 در تمرین علی پروین دو بازیکن پانامایی با هم به پرسپولیس آمدند اما آنها هم بی فایده بودند. در دوره اول مدیریت محمدحسن انصاری فرد در پرسپولیس دو بازیکن سوری به نام های زیاد شبو و طارق جابان نیز قرمزپوش بودند که باز هم فایده ای نداشت. به نظر می رسد این اتفاق برای دو بازیکن تاجیک این تیم رخ داده است. منوچهر صفروف به سرعت نشان داد که تفاوت چندانی با مدافعان راست معمولی لیگ برتر ندارد. شکاف های بزرگ اتحاد مقابل نفت و آلومینیوم آبادان شاید سرنوشت پرسپولیس را در دو جام تغییر داده باشد.

آیا تامیروف را در ایران نداریم؟

شیرزد تمیرف در 5 بازی در خط حمله پرسپولیس به میدان رفته و هنوز برای این تیم گل نزده است. البته او زیاد می دود، مبارزه می کند و هل می دهد اما از نظر مهارت های فردی و تهاجمی نشان نداده است که باید باشد. شیرزود در دقایق ابتدایی بازی پرسپولیس مقابل نفت در آبادان حرکات خوبی داشت و با همان زرق و برق خفیف حتی در دربی تهران و بعد از آن هم فیکس شد اما واقعا شرایطش به گونه ای نیست که دلار برای انتقالش هزینه کند. هر عددی که توجیه کند). آیا واقعاً مهاجمان ایرانی می توانند به خوبی تامیروف نباشند؟ چه چیزی بیشتر از مهدی عبدی یا حامد پاکدل دارد؟

به جوانان اعتماد کنید

شاید تامیروف ازبکستان از این هفته شروع به گلزنی کند یا حتی هنوف را متحد کند تا آینده خط دفاعی پرسپولیس را بسازد. این خوش بینانه ترین تصویری است که می توانیم از آنها داشته باشیم، اما سوال اینجاست که چرا چنین فرصتی برای تلاش و شکست، کسب تجربه و بهتر شدن و پختگی بیشتر در اختیار جوانان محلی و امید پرسپولیس قرار نمی گیرد؟ چرا خارجی ها حق اشتباه و تحصیل احتمالی دارند اما جوانان ایرانی حق ندارند؟

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا