عمومی

بحران خط حمله – یومیر

پرسپولیسی ها در خط حمله چندان خوب نیستند و مهاجمان این تیم فصل موفقی را پشت سر نگذاشتند و پرسپولیس که از لیگ پانزدهم تا نوزدهم همیشه در زمین کفش طلا حضور داشت از این رقابت ها معاف شد. برای دومین فصل متوالی امسال؛ “هشدار کامل از افت تیم در فاز تهاجمی.”

به گزارش یومیر، این روزنامه شهروند وی نوشت: پرسپولیس بعد از 5 سال قهرمانی، بالاخره این فصل جام را از دست داد و بدتر از همه این بود که آن را به حریف سنتی خود یعنی استقلال تقدیم کرد. هواداران از این موضوع ناراحت هستند و از هم اکنون انتظار دارند تیم برای فصل آینده و بازگشت جام تجهیز شود، اما به نظر می رسد این پروژه چندان خوشایند نیست. پرسپولیس امسال مشکلات فنی زیادی داشت. شاید اگر سپاهان فرصت طلب تر بود، تراکتور قدرت گذشته را داشت یا مثل فصول گذشته تیم های خوش فرمی مثل نفت تهران، پدیده و ذوب آهن مهمان ناخوانده نیمه بالای جدول بودند، شاید جایگاه فعلی سرخپوشان. محقق نمی شد. الهلال در ابتدای فصل به شکلی بی رحمانه واقعیت فنی این تیم را به نمایش گذاشت. در میان کاستی های سرخپوشان، امسال بیشتر بحث خط دفاع متزلزل مطرح شده است. مطالب آنقدر تکراری بوده که نیازی به بازگویی نیست و افزایش چشمگیر تعداد گلوله ها نشان می دهد که همه چیز خوب است. با این حال پرسپولیس در خط حمله چندان خوب نیست و مهاجمان این تیم فصل موفقی را سپری نکردند. پرسپولیس که از لیگ پانزدهم تا نوزدهم همیشه در پیست کفش طلا حضور داشت، امسال برای دومین دوره متوالی از این رقابت ها معاف شد. هشدار کامل در مورد افت این تیم در فاز هجومی. بسیاری از گل های این تیم در سال جاری توسط هافبک ها یا مدافعان به ثمر رسیده است که روندی بحث برانگیز است. ضمن اینکه شرایط به گونه ای است که شاید تا فصل آینده این مشکل حل نشود. در حال حاضر اخبار چندان امیدوارکننده نیست.

علیپور پرید

شاید در ماه های اخیر بسیاری از هواداران پرسپولیس فکر می کردند بازگشت علی علیپور به این تیم قطعی است. علیپور در ماریتیمو پرتغال فراز و نشیب هایی را تجربه کرد. او از روی نیمکت شروع کرد، به ترکیب اصلی رسید و گل زد و اخیرا به نیمکت بازگشت. ماهیت مصاحبه های او در سه ماه اخیر نشان می داد که خودش هم از این وضعیت آزارش می دهد و دوست ندارد به پرسپولیس برگردد. اما حتی قبل از اینکه سرخپوشان فرصتی برای بررسی شرایط پیدا کنند، خبر امضای رسمی قرارداد علیپور و باشگاه منتشر شد. به این ترتیب مهاجم مازنی قرمزها همچنان در پرتغال می ماند تا شانس خود را برای رشد و پیشرفت در اروپا امتحان کند. این خبر خوبی برای پرسپولیس نیست زیرا بازار کساد است و علیپور به دلیل شناخت قبلی از شرایط تیم می توانست به قرمزها کمک کند.

بازیکن اشتباه، مربی اشتباه

ضمن اینکه پرسپولیس در شرایطی فصل آینده را شروع می کند که حداقل در قسمت قابل توجهی از بازی های خارج از خانه دو عنصر هجومی در قرارداد خود ندارید. وحید امیری و عیسی آل کثیر دو بازیکنی هستند که ممکن است در نیمه اول حضور نداشته باشند. مشکل هر دوی آنها مصدومیت است. عیسی خودش اشتباه کرد و در مورد وحید امیری هم کادر فنی سهل انگاری کرد. در حالی که معاینات در چندین اسکن نشان می داد که این بازیکن رباط صلیبی پاره شده است، او چندین ماه به خوددرمانی ادامه داد و از عمل جراحی خودداری کرد. سرانجام عیسی مجبور شد تسلیم تیغ شود، اما روند شفای او آشکارا به تعویق افتاد. ماجرای امیری این بود که قبل از رسیدن به فرم ایده آل و تشدید مصدومیت بازی کرد. وحید بازیکن چند تپانچه ای است که در دفاع و جناح چپ و همچنین مهاجم سایه برای این تیم بازی کرده است. گفته می شود او پس از جراحی دیسک سه تا چهار ماه از میادین دور خواهد بود. وقتی برمی گردد البته کارهای زیادی برای آماده شدن دارد. بنابراین اگر امیری با آمادگی کامل به جام جهانی برسد، پیشنهاد لیگ بیست و یکم معجزه است.

عبدی می ماند؟

پرسپولیس حتی برای حفظ بازی های کوچک فعلی اش هم کار آسانی ندارد. چرا که شایعات زیادی در مورد احتمال جدایی مهدی عبدی وجود دارد. گفته می شود او معاملات خوبی دارد و بند فسخ به قراردادش اضافه شده است. بنابراین بعید است که عبدی به بازی در خارج از کشور فکر کند. به خصوص که وضعیت او در تیم گل محمدی بدتر شده و در بسیاری از مسابقات نیمکت نشین است.

داستان علیشاه

قوز بالای قوز یعنی این; اتفاقی که در دیدار نیمه نهایی تراکتورسازی و پرسپولیس افتاد حالا ممکن است منجر به محرومیت امید عالیشاه، دیگر عنصر هجومی قرمزها شود. شایعات ضد و نقیضی درباره میزان مجازات تیم امید شنیده می شود اما این خبر بد دیگری برای کادر فنی سرخپوشان است. اگر شکل محرومیت عالیشاه به گونه ای باشد که فصل آینده را هم تحت تأثیر قرار دهد، شرایط بدتر می شود».

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا