فرهنگ و هنر

در مراسم آغاز به کار رادیو وحدت چه گذشت؟

رادیو وحدت صبح روز دوشنبه (19 اکتبر) با حضور معاون مدیر صدا و برخی دیگر از مقامات پخش را آغاز کرد.

به گزارش یومیر ، در مراسم افتتاحیه رادیو وحدت علی بخشی زاده – معاون صدا – وی در سخنان خود سه کارکرد اطلاعاتی ، آموزشی و سرگرمی را وظیفه رسانه دانست و گفت: رسانه ها زمانی دارای ارزش هستند که کارکردهای دیگری نیز داشته باشند که یکی از آنها مسئله وحدت است و این دستور کار جدید ماست.

وی در توصیف رادیو به عنوان یک رسانه مشترک گفت: رادیو به سرعت موضوع وحدت را در دستور کار خود قرار داده و ما بر این موضوع تأکید فنی داریم. باید به این موضوع هنری پرداخته شود و علاوه بر رادیو وحدت ، رادیوهای دیگر نیز از طریق نظرات خبره به موضوع وحدت بپردازند.

بخشی زاده با بیان اینکه امروز وحدت برای ما مسیر روشنی است ، گفت: سازمان صدا و سیما و به تبع آن رادیو این موضوع را با سرعت مثال زدنی در دستور کار قرار می دهد و از نظر فنی به وحدت نگاه می کند. همچنین کتاب شریف سنن النبی تألیف شهید علامه طباطبایی ستون برنامه ریزی ما محسوب می شود. خواندن بخشی از درد ما را التیام می بخشد. با زبان هنر ، باید وحدت بین مسلمانان شیعه و سنی محقق شود و همه رادیوها باید با رویکردهای مختلف در هفته وحدت به مسئله وحدت بپردازند.

بخشی زاده در ادامه به برخی صفات پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: وقتی صفات مومن ذکر می شود ، می گوید اخلاق شما شمرده می شود ، در اخلاق نیکو بر هم مقدم است و حتی اگر مقداری از آن را بردارید ، بهتر از که رهایش کن. این صفات چیست؟ پیامبر اکرم (ص) بیشتر اوقات سکوت می کرد ، متفکر بود ، کسی را تحقیر نمی کرد ، سختی ها او را عصبانی نمی کرد و بیشتر خنده های او لبخند بود. او از ما خواست که به نیازهای افرادی که به من دسترسی دارند رسیدگی کنیم. او افراط نکرد. او در وظیفه خود کوتاهی نکرد ، با نیکوترین فرد خیرخواه ترین پیامبر بود. این رفتار باید در ارتباط با یکدیگر و زندگی فردی و اجتماعی برای ما الگویی باشد.

در ادامه مطلب مهدی مسعودی ، مدیر رادیو وحدت وی با اشاره به لزوم وحدت در جهان اسلام گفت: برنامه های مختلفی برای اتحاد بیشتر برادران سنی و شیعه در کشور تدارک دیده شده است و همچنین چشم انداز جهانی نسبت به رسول خدا (ص) ملت داریم.

وی افزود: یکی از مهمترین برنامه های این شبکه رادیویی ، برنامه ملت پیام آور خداست که در آن با علما و بزرگان جهان اسلام ارتباط برقرار می کنیم. بر این اساس ، رادیو وحدت با شعار “صدای همدلی امت خدای رسول” پخش برنامه های سری 95 و 5 FM را در ابتدای ماه ربیع الاول آغاز کرد.

همچنین حجت الاسلام حمید شهریاری ، دبیرکل انجمن تقریب مذاهب اسلامی وی در افتتاحیه رادیو وحدت که فرارسیدن ماه ربیع الاول را تبریک گفت ، گفت: خداوند ولی مطلق هستی است و ولایت الهی تنها محوری است که وحدت جهان را شکل داده است. اگر موجودی واحد می بینیم به این دلیل است که خالق واحدی بر جهان حکومت می کند.

وی گفت که برای اینکه خداوند ولایت خود را در جهان برای ما ملموس کند ، رشته ای را از بهشت ​​آویزان کرد و به ما امر کرد که به آن بچسبیم تا بتوانیم ولایت او را بپذیریم ، افزود: “این رشته را حفظ کنید منجر به وحدت و ظهور یک موجود واحد شود. ” ما ملت واحدی داریم که بیش از یک سرپرست ندارد و آن خداوند متعال است و اگر در برابر او تعظیم و تعظیم می کنیم به این دلیل است که او خالق هستی است. او به همه ما دستور داده است که با هم این طناب الهی را نگه داریم.

وی خاطرنشان کرد: تفرقه کار دشمن است و دشمن نیرومند و شیطانی است ، او قسم خورده است که ما زیر پرچم رسول خدا جمع نخواهیم شد و برای وحدت باید بدانیم که اختلاف در ذات انسان وجود دارد.

حجت الاسلام شهریاری همچنین تواضع و پرهیز از خودخواهی را مهمترین راه وحدت خواند و گفت: “ما باید با زبانی نرم و لطیف و بدون خودخواهی از وحدت آگاه باشیم و وظیفه درک طناب الهی و دعوت عقلانی و مستند و موجه ، باید گفت که نرم بودن زبان با محتوا همراه است. مشکل امروز جهان اسلام جهل و نادانی است که دشمن در تلاش است آن را حفظ کند.

در ادامه این مراسم ، شهریاری ، نیازلو ، موسوی مقدم و جلیل رحیم تمبر را از رادیو وحدت امضا کردند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا