فرهنگ و هنر

داستان مرگ علی گلستانه – یومیر

علی گلستانه ، نقاش کشورمان که روز چهارشنبه 5 آنلاین بر اثر عوارض ناشی از بیماری عروق بیماری کرونا درگذشت ، به مدت 10 روز در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان توس تهران بستری شد.

حمید شاهرخ ، مترجم ، عکاس و دوست صمیمی علی گلستانه ، که در آخرین روزهای زندگی با وی بود ، می گوید: “آقای علی گلستانه هنگام مرگ در تهران بود و سالها از ایران نرفته بود.”

به گفته وی ، خبر درگذشت علی گلستانه به صورت تلفنی به همسر این هنرمند در آدرس اعلام شد 7.00 چهارشنبه (5 اکتبر). این هنرمند که به درخواست همسرش پذیرفته شد ، دارفانی را وداع گفت و همچنین آمادگی بازگشت وی از بیمارستان را اعلام کرد.

شاهرخی در مورد درمان علی گلستانه توضیح داد: “او را به بیمارستان توس بردیم. دکتر روحانی در بیمارستان اسکن ریه انجام داد و گفت کرونا ندارد. آنها واکسیناسیون خود را تکمیل کردند و معاینه پزشکان نشان داد که آنها هیچ بیماری عروق بیماری کرونا قلب. با این حال ، با اصرار همسرشان ، آنها در بیمارستان بستری شدند. روز بعد از بستری شدن وی ، آنها آزمایش بسیار جدی تری را انجام دادند که نشان می داد او مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا قلب است. او تا زمان بستری شدن در ICU بستری شد. سرانجام مشخص شد که بهتر است او در خانه استراحت کند. قرار شد آقای گلستانه به خانه بیاید تا اینکه صبح امروز از بیمارستان با همسرش تماس گرفتند و خبر مرگ او را دادند. او 3 فرزند دارد که یکی از آنها خارج از ایران زندگی می کند به

وی درباره زمان و مکان تشییع و تدفین علی گلستانه افزود: باید واریز شود.

به گفته حمید شاهرخی ، هیچ مراسمی به دلیل شرایط کرونا در تهران برگزار نمی شود و طبق تصمیم نهایی ، اولویت با شهر طالقان است.

علی گلستانه و حمید شاهرخ

شاهرخی در پایان گفتگو با اشاره به اینکه علی گلستانه عاشق کارش بود ، گفت: “او حداقل شش تا هفت ساعت در روز نقاشی می کرد و طرح های زیادی داشت.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا