اجتماعی

خطر بروز سوش برزیلی با پهلوگیری کشتی‌های برزیلی در بندر امام / افزایش نمودار بستری در خوزستان

یومیر / خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به افزایش 50 درصدی موارد در هفته دوم آوریل و افزایش سریع بستری در خوزستان گفت: در حال حاضر ما نگران شیوع سویه برزیل هستیم ؛ کشتی ها از برزیل در بندر امام خمینی (ره) ، باید در این زمینه تصمیم گیری شود.

دکتر. فرهاد ابوالنجادیان در جلسه با ستاد استانی مدیریت کرونا ، که امروز (4 آوریل) در استان خوزستان برگزار شد ، با تشکر از اعضای ستاد استان کرونا و سایر لایه ها در بهبود نسبی خوزستان ، گفت: امیدیه ، بهبهان ، لالی و اندیمشک قرمز هستند.

به گزارش یومیر ، وی افزود: شهرهای اهواز ، کارون ، آبادان ، شوشتر ، مسجدسلیمان ، دزفول ، ایذه ، شوش ، رامهرمز ، شادگان ، باغملک ، دشت آزادگان و ماهشهر به رنگ نارنجی و بقیه شهرها به رنگ زرد هستند. .

میزان و موارد تشخیص بیماری در خوزستان هنوز زیاد است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به مورد اخیر بیماری Covid-19 در خوزستان گفت: قله سوم این بیماری در خوزستان می گذرد و تعداد بیماران بستری و احتمالی در حال کاهش است اما از بروز و تعداد کل موارد شناسایی شده هنوز زیاد است. “

ابوالنژادیان با بیان اینکه بازگشایی عید میزان بروز بیماری را افزایش داده است ، افزود: در حالی که قله سوم در حال کاهش بود ، اما پس از ویزیت و بازگشایی عید ، در ابتدای سال ابتلا به بیماری دوباره افزایش یافته است شنود و همچنین اثر بازگشایی.

وی افزود: به طور معمول تعداد پذیرش ها یک هفته پس از افزایش میزان ابتلا به بیماری افزایش می یابد که این برای ما زنگ خطر است.

میزان پذیرش در خوزستان به سرعت در حال افزایش است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تا ابتدای آوریل روند موارد بستری در بیمارستان رو به کاهش است اما این نمودار به سرعت در حال افزایش است که امیدواریم منجر به افزایش موارد بستری در بیمارستان نشود.

وی افزود: اعلام تغییر رنگ شهرها از ستاد ملی کرونا نباید موجب عادی سازی شود و نباید تصور کنیم خوزستان از اجلاس کرونا عبور کرده است.

50٪ افزایش موارد در هفته دوم آوریل

ابوالنجادیان گفت: در هفته منتهی به 5 فروردین ، ​​میزان کلی بیماری در خوزستان نسبت به هفته آخر مارس 13 درصد ، بستری در بیمارستان 4.8 درصد و مرگ 14 درصد کاهش یافته است ، اما در هفته دوم آوریل ، تعداد موارد 50٪ افزایش یافته است.

وی با اشاره به تأثیر اجرای طرح تشخیصی شهید سلیمانی در شناسایی موارد بیماری ، تصریح کرد: در این طرح ، تشخیص های جامع انجام شده و روزانه بالغ بر 24000 آزمایش انجام می شود. اگر این بیماران شناسایی نشوند ، پذیرش افزایش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اکنون میزان ابتلا به این بیماری افزایش یافته اما تعداد پذیرش ها افزایش نیافته است. در این طرح ، هدف ما شناسایی بیماران بیشتر است تا درمان سرپایی برای این افراد انجام شود و در نتیجه ، تعداد پذیرش ها کاهش می یابد که نتیجه این طرح شاهد آن هستیم.

وی گفت: در دو هفته آخر ماه مارس بیشترین میزان ابتلا به این بیماری در هر سال بود. 100000 نفر در هفتکل ، آغاجاری ، باغملک و اهواز اما در دو هفته گذشته بیشترین شیوع این بیماری در هفتکل ، آغاجاری ، بهبهان و مسجدسلیمان بود.

کاهش فعلی مرگ و میر

ابوالنجادیان افزود: با اقدامات انجام شده ، میزان مرگ و میر رو به کاهش است و در صورت عدم افزایش پذیرش ، تعداد مرگ و میر ادامه خواهد داشت.

وی گفت: در استان خوزستان 25٪ از کشته شدگان بیماری قلبی عروقی ، 31٪ فشار خون و 29٪ دیابت دارند. میانگین میزان مرگ و میر در خوزستان تغییری نکرده و 66.8 سال است.

نیمی از آزمایشات کشور را در خوزستان انجام می دهد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: روزانه 24000 تا 25000 آزمایش سریع و PCR در خوزستان انجام می شود و با این رقم یک ثانیه آزمایشات کشور در خوزستان انجام می شود. روزانه حداکثر 18000 آزمایش در استان خوزستان انجام می شود.

وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز به عنوان یکی از مهمترین دانشگاههای استان خوزستان از نظر تعداد آزمون رتبه نخست را دارد.

انجام یک سوم موارد ثبت بیماری در کشور خوزستان

ابوالنجادیان گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز از زمان آغاز طرح تاکنون 371 هزار رهگیری را به اتمام رسانده است. فقط در هفته اول آوریل 89000 نفر در دانشگاه رهگیری شدند ، در حالی که 327،000 نفر در سراسر کشور رهگیری شدند. با در نظر گرفتن رهگیری سایر دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی در خوزستان ، یک سوم موارد رهگیری بیماری در خوزستان اتفاق می افتد.

وی افزود: تاکنون یک میلیون و 607 هزار آزمایش درب افراد انجام شده که از این تعداد 358 هزار آزمایش در خوزستان انجام شده است. هفته گذشته 199000 آزمایش سریع در کشور انجام شد که 94951 آزمایش در خوزستان انجام شد.

مطالعه ادامه آزمایش برای مسافران خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: خوزستان تنها استانی است که خروجی آن برای مسافران کنترل و آزمایش می شود.

وی افزود: تاکنون از پرواز 336 نفر در فرودگاه اهواز جلوگیری شده است و امروز ما مجدداً از وزیر بهداشت می خواهیم که آیا به دلیل وضعیت قرمز کشور نیاز به ادامه این کار در استان خوزستان وجود دارد یا خیر.

نگرانی از ورود سوشی برزیل هنگام لنگر انداختن کشتی ها از برزیل در بندر امام

ابوالنژادیان گفت: “در حال حاضر ما نگران حضور قبایل برزیلی هستیم ؛ به دلیل پهلوگیری کشتی ها از برزیل در بندر امام خمینی ، تصمیم گیری در این زمینه باید انجام شود.

وی گفت: قبیله برزیل بسیار خطرناک تر از قبیله انگلیسی است و میزان مرگ و میر برای این قبیله بسیار بیشتر از قبیله انگلیسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تأکید کرد: باید برنامه ای در نظر گرفته شود و در مورد این کشتی ها و آنهایی که این کشتی ها را تخلیه می کنند تصمیم گیری شود.

واکسن کرونا برای 22،971 نفر در خوزستان

وی با بیان اینکه تاکنون 22 هزار و 971 نفر در خوزستان با واکسن کرونا واکسینه شده اند ، افزود: 15 هزار و 165 نفر کادر پزشکی در استان خوزستان ، 4 هزار و 230 نفر بهورز و 1787 نفر بیمار خاص هستند. 365 عضو سیستم پزشکی (افراد بالای 60 سال) 483 جانباز ، 560 مقدس و 383 سالمند واکسن دریافت کرده اند.

وی گفت: میزان مراجعه به مراکز نمونه گیری منتخب زیاد است که برخی از آنها به دلیل گواهی سفر است و همه این افراد بیمار جدیدی نیستند.

ابوالنجادیان با اشاره به خطر شیوع بیماری با برگزاری مراسم های بزرگ افزود: دو یا سه مراسم بزرگ در خوزستان برگزار می شد و باید اقدامات م moreثرتری برای جلوگیری از این موارد انجام می شد اما از بسیاری از مراسم ها نیز جلوگیری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به چالش های اصلی دو هفته گذشته اظهار داشت: تعطیلی بیشتر مطب ها در ایام نوروز و عدم همکاری سازمان های شریک در بازرسی های مشترک و اجرای کم کاربرد ماسک در مطب ها از جمله موارد زیر است: چالش ها.

وی گفت: در دو هفته اول فروردین ماه 9 هزار و 831 بازدید مشترک از واحدهای مختلف انجام شده که منجر به صدور 8 هزار و 200 اخطار و پلمپ 939 واحد شده است.

چرا طرح درمان تاجگذاری زودرس در خوزستان اجرا شد؟

ابوالنجادیان با اشاره به اجرای پروژه تزریق سرپایی Ramdsiver در خوزستان ، اظهار داشت: پس از اشغال 1770 تختخواب در استان خوزستان ، دیگر تختی برای بیماران وجود نداشت و فقط 50 تا 100 تخت دیگر داشتیم. ما به وزیر بهداشت پیشنهاد کردیم که ما در خوزستان به عنوان پایلوت تزریق رامساویور را برای درمان زودرس بیماران انجام دهیم و وزیر مجوز این کار را در قالب کارهای تحقیقاتی صادر کرد.

وی افزود: این طرح در ابتدا در پنج بیمارستان اجرا شد. طبق نتایج اولیه ، با هماهنگی وزیر بهداشت ، این کار را در کل استان خوزستان گسترش دادیم و قرار بود نتایج در مناطق وسیعی منتشر شود و در صورت تأیید وزیر بهداشت ، اعلام می شود سلامتی میهن.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اجرای این پروژه موجب نجات بیمارستان های ما شد.

وی گفت: “از 19 مارس ، 284 بیمار PCR به محض بروز علائم خفیف تا متوسط ​​به جای بستری شدن در بیمارستان رازی مراجعه کردند ؛ ما Remedicor تزریق کرده ایم ، تاکنون 120 نفر از آنها بهبود کامل یافته اند و بقیه تحت درمان هستند. و فقط 16 نفر از این افراد باید در بیمارستان بستری شوند.

ابوالنجادیان گفت: تزریق زودهنگام RamedSiver برای تعدادی از افراد و همچنین ترخیص سریع بیمارانی که از وضعیت عمومی خوبی برخوردار بودند و به صورت سرپایی درمان را ادامه داد تا تختخواب بیماران دیگر باشد ، انجام شد.

دلیل اعلام خروج برخی از شهرهای خوزستان از وضعیت قرمزها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: از زمان ارائه گزارش ، این پروژه با 3،320 تخت در روز به ما کمک کرده است ، یعنی به جای 664 نفر ، این بیماران به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: این طرح باعث شد تا به رغم اینکه 1770 تخت را اشغال کرده بودیم ، به 1450 تخت پایین بیاییم ، این بدان معناست که علی رغم شیوع بالای بیماری ها ، اکنون حدود 1450 بیمار در بیمارستان های خوزستان بستری هستند.

ابوالنجادیان گفت: با توجه به اینکه ملاک رنگ آمیزی شهرها تعداد پذیرش ها براساس جمعیت است ، این یکی از دلایل ترک وضعیت قرمز در برخی از شهرهای خوزستان است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا