فرهنگ و هنر

«خانه باغچه‌بان» راه‌اندازی شد – یومیر

صفحه «خانه باغبان» که قرار است حاوی تمامی آثار و اسناد مربوط به خانواده باغبان باشد راه اندازی شد.

به گزارش یومیر، این صفحه در مقدمه خود نوشت: «سایت «خانه باغچه بان» که قرار است حاوی تمامی آثار و اسناد مربوط به خانواده باغچه بان باشد، از امروز سه شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۳۹۲ آغاز به کار کرد.

در «خانه باغچه بان» آثار و اسناد جبار باغچه بان، ثمین باغچه بان، اولین (همسر ثمین باغچه بان)، ثمینه باغچه بان و کاوه باغچه بان (پسر ثمین و اولین) در دسترس عموم قرار دارد. این سایت فاز اول خود را آغاز کرده و به مرور زمان تکمیل خواهد شد. تمامی آثار صوتی و مکتوب خانواده باغبانی اعم از کتاب، موسیقی، گفتگو، سخنرانی، موسیقی متن، بریده روزنامه و … در این سایت بارگذاری و به صورت رایگان در دسترس خواهد بود.

با توجه به علاقه اعضای این خانواده به مناسبت های ملی مانند چهارشنبه سوری و نوروز، امروز چهارشنبه سال 1400 «خانه باغبان» راه اندازی شد.

از جمله آثاری که علاقه مندان می توانند در فاز اول به روز رسانی این سایت مشاهده کنند، کتاب رباعیات و کتاب بابابرفی جبار باغچه بان، مستندی به یاد جبار باغچه بان (ساخته پوراحمد کیومر از محصولات قدیمی کودکستان) است. مهد کودک). کانون پرورش فکری)، قطعه منتشرنشده «من سرو بودم» ثمین باغچه بان اولین باغبانی است که آواز خواند و بسیاری آثار دیگر.

این سایت توسط کاوه باغچه بان (فرزند ثمین و اوین باغچه بان) و زیر نظر سایر بازماندگان خانواده باغچه بان و با همکاری حسام گرشاسبی روزنامه نگار و تهیه کننده موسیقی و جمعی از دوستداران خانواده راه اندازی شد. علاقه مندان به آثار و تاریخچه خاندان باغچه بان می توانند برای اطلاع دقیق از هر آنچه که در رابطه با این خانواده و استفاده از آثارشان است به سایت باغچه بان دات نت مراجعه کنند.

جبار باغچه بان (عسکرزاده) اولین مهدکودک و مدرسه ناشنوایان ایران را در تبریز تأسیس کرد. او ابتدا مهدکودکی به نام «مهدکودک» تأسیس کرد و به همین دلیل خود را باغبان نامید.

جبار باغچه بان (عسکرزاده) در سال 1264 در ایروان قفقاز به دنیا آمد. پدر و پدربزرگش تبریزی بودند. باغچه بان پس از چندین سال خدمت برای تقویت کودکان و کر و لال ها در چهارم آذر 1345 در سن 81 سالگی با همه تلاش خود برای گسترش و گسترش علم چشم چشم از جهان فرو بست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا