فرهنگ و هنر

بزرگداشت مرتضی ممیز در روزهای سخت خانه هنرمندان

خانه هنرمندان ایران روز جمعه 26 آذرماه به مناسبت شانزدهمین سالگرد درگذشت مرتضی ممیز، دو نمایشگاه «گزیده آثار بهزاد حاتم» و «گزیده آثار از پوسترها و پروژه های محیطی آتلیه طراحی R2» را برگزار کرد. پرتغال به یاد این هنرمند فقید افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار تجسمی یومیر، در این مراسم هنرمندانی چون امرالله فرهادی اردکپان (گرافیست)، انوشیروان ممیز (فرزند استاد مرتضی ممیز)، مجید رجبی معمر (مدیرعامل خانه هنرمندان ایران)، نیکی کریمی حضور داشتند. (بازیگر و کارگردان) و تعدادی از طرفداران این گرافیست، تصویرگر و استاد دانشگاه او را دنبال کردند. ساعت 17 بعد از اکران فیلم کوتاه «یک روز در کردان …» ساخته نیکی کریمی در سالن استاد شهناز آغاز شد.

فرهادی اردکپان نیز که در این مراسم حضور داشت، ضمن خیر مقدم به حاضران گفت: این مراسم برای همه ما و همه کسانی که ممیز را دوست داشتند، غنیمت و برکت است.

او انوشیروان ممیز را نیز به روی صحنه دعوت کرد. ممیز همچنین از بهزاد حاتم تشکر کرد و گفت: در مدتی که آقای حاتم میزبان نمایشگاه بودند، برای من درسی بود که مرتب کار می کنند.

مراسم یادبود مرتضی ممیز در روزهای سخت در کونستنرهاست

پس از پایان این مراسم، مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران به روی صحنه رفت و با اشاره به اینکه خانه هنرمندان ایران مفتخر به میزبانی برنامه های ویژه هنرمندان است، ادامه داد: مرحوم ممیز را می دانید و باید تکرار کنم. یکی از بنیانگذاران اصلی گرافیک بود.» به مرتضی ممیز عزیز و شما هنرمندان و روحش می گویم تمام تلاش خود را می کنیم تا این خانه در بند نماند.
وی افزود: مردم بزرگ و عزیز این خانه را با عمق جان ساختند و اکنون خانه هنرمند روزهای بسیار سختی را پشت سر می گذارد.

رجبی معمار با اشاره به اینکه علیرغم تلاش‌هایشان نتوانسته‌اند بودجه دولتی دریافت کنند، گفت: با شیوع ویروس کرونا بخشی از درآمد خود را از دست داده‌ایم، اما تا زمان رفع تاج گذاری، تلاش می‌کنیم تا گالری‌ها و تئاترها را بازگشایی کنیم. . انشاالله در سال های آینده نیز افتخار برگزاری این مراسم را خواهیم داشت.

پس از پایان مراسم، ابراهیم حقیقی، عکاس و گرافیست نیز روی صحنه حاضر شد و درباره بهزاد حاتم صحبت کرد. وی با اشاره به اینکه خود و بهزاد حاتم هر دو از شاگردان مرتضی ممیز بوده اند، افزود: بهزاد در خانواده ای فرهنگی و با کتاب بزرگ شد و عشق آموخت و هر کاری در زندگی اش انجام داده با عشق و علاقه بوده است. کودکان به گونه ای رشد کنند که با فرهنگ آینده هماهنگ باشد.»

این گزارش در حال تکمیل شدن است.

دکمه بازگشت به بالا