عمومی

حال بد بابلرود از آلاینده ها و پساب/ مسئولان فرافکنی می کنند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین گروه استان ها: در حالی که شهروندان بابلسری از نفوذ فاضلاب و پساب های خانگی و صنعتی به رودخانه ریشه حباب آنها شکایت دارند که بنا به گفته مسئولان شهرستان مبلغ 100 میلیارد ریال برای این مجموعه پرداخت شده است بیاورید و انحراف آب های سطحی بابلسر و این پروژه به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز مسدود شد.

با وجود آن در مجموع 100 میلیارد تومان آوی و از انحراف آب های سطحی بابلسر استفاده شد اما این پروژه مگا میلیارد دلاری به دلیل ساخت و سازهای کناری مسدود شد و نتیجه آن نامشخص است و آلاینده ها به رودخانه و دریا فرستاده می شوند.

علیرغم اینکه پروژه تصفیه بهداشتی فاضلاب شهری جهت راهنمایی و جمع آوری بیاورید آب‌های سطحی و باران در برخی مناطق بابلسر اجرا شد، اما همچنان فاضلاب منازل و ادارات. متل می بینم در کف رودخانه و دریا شناور می شود و آب فاضلاب کارواش قالیشویی می بینم آلودگی را نیز افزایش داده است.

سرازیر شدن فاضلاب شهری به رودخانه ها و دریا در بابلسر یکی از دغدغه های مردم بابلسر و مسئولان است. ابا شهرداری در این زمینه مسئولیتی ندارد.

فاضلاب به رودخانه ها می ریزد

رضا احمدی رئیس محیط زیست بابلسر در گفتگو با خبرنگار آنلاین گفت: در رودخانه ریشه حباب 19 شعبه در شهر دارد و پنج شعبه در رودخانه شهزاد داریم. در حالی که به منیت ها این بنا برای هدایت آب های سطحی ساخته شده است اما متاسفانه از سال های قبل تعداد زیادی از خانه ها فاضلاب خود را به اینجا هدایت می کنند. منیت ها متصل شده و فاضلاب از این طریق وارد رودخانه ها می شود که به هیچ وجه مورد تایید سازمان محیط زیست نیست و تهدیدی جدی برای آبزیان و محیط زیست محسوب می شود و پیامدهای بهداشتی و زیست محیطی در رودخانه ها دارد.

وضعیت بد بابلرود ناشی از آلاینده ها و فاضلاب است/پروژه مسئولان

وی ادامه داد: محیط زیست با مذاکره با شهرداری بابلسر و مکاتبه با فرماندار بابلسر درخواست تشکیل جلسه فوق‌العاده در این خصوص را داده است تا در این خصوص با مسئولان و ارگان‌های ذیربط و با همکاری و همفکری، تصمیم مقتضی اتخاذ شود. با نماینده دادستان

محیط زیست برای جلوگیری از بلایا

مجتبی باقرزاده نماینده بابلسر و فریدونکنار وی نه در مجلس، ورود آلاینده ها و فاضلاب به رودخانه و دریا را جرم دانست و گفت: من به عنوان یک پزشک اطلاع دارم که علت اصلی مشکلات سرطان همین چیزها و مسئولان است. ز مسئولان باید این موضوع را پیگیری کنند و نهادهای نظارتی به وظیفه خود عمل کنند.

وی افزود: محیط زیست نه تنها در قالب تذکر شفاهی باید وارد عمل شود و به هر نحو ممکن از این فاجعه جلوگیری کرد.

وی در ادامه گفت: از مسئولین تقاضای پیگیری جدی دارم و بنده نیز به نوبه خود پیگیری لازم را برای رفع این مشکل در اسرع وقت انجام خواهم داد.

کل پروژه 100 میلیارد تومان بیاورید آب های سطحی در خیابان پاسداران بابلسر

محمدامین طاهریان معاون شهردار بابل وی با بیان اینکه اجرای این طرح جز رفاه حال شهروندان هیچ منفعتی برای شهرداری ندارد، افزود: نفس خیابان پاسداران به گونه ای طراحی شده است که بخشی از مرز بابلسر و جاده بابلسر است فریدونکنار در هنگام بارندگی آب های سطحی خود را می پوشاند و جمع می کند.

وی افزود: این پروژه حتی معتقد است ورودی شهرها و مراکز خرید و معابر حریم بابلسر از خیابان پاسداران به فریدونکنار پوشش زیر تمام آب های سطحی به سمت جریان ریشه حباب جمع آوری کنید و هدایت کرد

وضعیت بد بابلرود ناشی از آلاینده ها و فاضلاب است/پروژه مسئولان

وی با بیان اینکه پروژه انتقال آب های سطحی به دلیل ساخت و ساز مسدود شد، هزینه اجرای این پروژه را 100 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: نفس خیابان پاسداران بجز جمع بیاورید آب‌های سطحی در جریان بارندگی‌هایی که باعث آبگرفتگی معابر و خیابان‌های سمت پاسداران در چند دهه اخیر شده است. قادر بودن او هیچ برنامه و هدف دیگری ندارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر فردی به نمایندگی از شهرداری بابلسر فاضلاب منزل یا اداره خود یا مراکز دولتی و غیردولتی را به این محل تخلیه کند. نفس محیط زیست حق شکایت به شهرداری را دارد و شهرداری مسئول است.

طاهریان همچنین در ادامه گفت: سالانه میلیاردها تن برای پاکسازی و تعمیق بستر رودخانه هزینه می شود و شهرداری در سال جاری قراردادهای مختلفی برای تعمیق آن منعقد کرده است.

طاهریان همچنین فاضلاب منازل و آپارتمان ها و ده ها طبقه ساخته شده و در حال ساخت و نحوه اجرای مجموعه را رهاسازی کرد. بیاورید وی مشکلات فاضلاب را ناشی از بی توجهی متولیان امر دانست و گفت: ساختمان ها باید از سیستم سنتی فاضلاب منازل و آپارتمان ها استفاده کنند. تعداد کمی و در غیر این صورت محیط باید پایدار باشد.

آلودگی آب رودخانه به دلیل نفوذ فاضلاب و فاضلاب باعث گلایه و نارضایتی مردم و ورزشکاران شده است و یکی از قایقرانان بابلسری در این خصوص گفت: نفوذ فاضلاب و آلاینده ها باعث رنگ آمیزی آب رودخانه شده است. تغییر و بوی بد و تعفن آن را تغییر می دهد و می بینیم که فاضلاب ساختمان ها، دستشویی ها و قالیشیوی می بینم به سمت رودخانه می رود.

تقاضا گری شهروندان بابلسری از سوی مسئولان برای رفع مشکلات زیست محیطی و جلوگیری از ورود آلاینده ها و فاضلاب به رودخانه ها مثمر ثمر نبوده و هر نهادی شکست نهاد دیگری را مدنظر قرار داده و به نوعی آن را طرح ریزی می کند.

دکمه بازگشت به بالا