عمومی

۱۰۰ لیتر بر ثانیه پساب برای مصرف صنایع استان سمنان آماده است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین ، علی اکبر محرابیان بعدازظهر پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان سمنان که با حضور رئیس جمهور در زیر سالن هلال احمر تشکیل شد، اظهار داشت: استان سمنان با کاهش ۴۷ درصدی بارندگی نسبت به سال گذشته مواجه است. با سال گذشته کرد: در استان سمنان بالاتر از میانگین کشوری آب برای کشاورزی مصرف می شود.

وی گفت: سد شاهچراغی سد دامغان یک سد است مجن شاهرود و سد کالپوش میامی در حال بهره برداری است، گفت: در خصوص سد نمرود با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی توافق شد که از روز شنبه این روستا را تصرف کند.

ظرفیت 7 میلیون متر مکعب ظرافت

وزیر نیرو با اشاره به اینکه در بحث آب شرب سمنان مشکلی وجود ندارد، گفت: چشمه روزه داری فقط از طرف دیگر سد می تواند آب مورد نیاز را تامین کند ظرافت پیش بینی می شود برای تامین آب، ظرفیت هفت میلیون متر مکعب داشته باشد.

محرابیان با بیان اینکه منبع اصلی تامین آب صنعت استان استفاده از پساب است که در حال حاضر آمادگی تخصیص 100 لیتر در ثانیه دارد، گفت: این میزان از 100 لیتر در ثانیه طی 2 سال به 350 لیتر در ثانیه افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه مشکلات خط انتقال استفاده از پساب باید در داخل استان حل شود و این پروژه اجرایی شود، تصریح کرد: در مورد سد دامغان بحث هایی صورت گرفت و اقدامات لازم انجام خواهد شد.

وزیر نیرو بیان کرد که سد کالپوش بهترین کیفیت و کمیت آب را دارد و خط انتقال با مشکلی مواجه است که باید با تعامل با روستاییان داخل استان حل شود. کالپوشمشکل آب شاهرود نیز حل می شود.علاوه بر این مجوز برای سه حلقه چاه صنعت آب شاهرود صادر شده است.

دکمه بازگشت به بالا