عمومی

روزگار سیاه رودخانه «تیره»/ باز هم پای «مازوت» در میان است! – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین – گروه استان: رودخانه “تیره” یکی از مهمترین رودخانه های این شهرستان است سلام سالهاست که در کنار دشت سیلاخور و شهر در رختخواب بوده اید سلام شروع شده است رودخانه تاریک از شاخه های رودخانه سزار است و پس از آن رودخانه دز قرار دارد.

به گفته مسئولان نشت سوخت “مازوت” از کارخانه سیمان ، این روزها رودخانه “تاریک” روزهای تاریکی را پشت سر می گذارد. سلام یک فاجعه زیست محیطی در داخل رودخانه رخ داده است.

رهاسازی مازوت در رودخانه “تاریک”

یکی از شهروندان دورودی وی با بیان اینکه گازوئیل در حاشیه رودخانه در اتمسفر رها شد ، اظهار داشت: نفت کوره و گازوئیل منتشر شده در این رودخانه باعث از بین رفتن همه ماهیان و آبزیان آن شد.

یک شهروند دیگر دورودی از وضعیت فعلی رودخانه این شهر انتقاد می کند سلاموی گفت: “بوی لجن و گازوئیل باعث دلداری مردم شده است.”

وی گفت: این گازوئیل باعث آلودگی ماهیان و پرندگان رودخانه شده است.

“مازوت” ریشه درختان کنار رودخانه را سوزانده است

یک شهروند دیگر دورودی وی با تأکید بر اینکه نانوایی من در کنار رودخانه شهر واقع شده است ، گفت: “هر روز صبح که به نانوایی می روم ، بوی گازوئیل رودخانه ما را آزار می دهد.”

وی گفت: “این بوی نامطبوع مشتریان را نیز آزار می دهد.”

یک شهروند دیگر دورودی وی با تأکید بر اینکه حدود دو ماه است که همه ماهی ها و پرندگان رودخانه از بین رفته اند ، گفت: “هیچ کس نمی تواند بگوید آلودگی و فاجعه زیست محیطی چیست؟”

وی با بیان اینکه درختان کنار رودخانه همه سوخته اند ، گفت: روغن سوخت ریشه این درختان را سوزانده است.

این شهروند دورودی وی ادامه داد: “با این توصیفات دیگر هیچ درختی در امتداد رودخانه رشد نمی کند.”

یک شهروند دیگر دورودی وی با تأکید بر اینکه کار ما ماهیگیری در منطقه است ، افزود: این کار را با مجوز قانونی انجام می دهیم.

وی ادامه داد: معیشت 50 خانوار از این رودخانه است و متأسفانه چندین ماه است که به دلیل اینکه برخی از ما ماهی هستیم ، نتوانستیم حتی یک ماهی صید کنیم. هیچ یک. عقل

پای کارخانه سیمان درگیر است

خدا Drikund ، سرپرست فرماندار را رحمت کند سلام وی در این باره گفت: به دلیل مشکل فنی که در قسمت انتقال “مازوت” در کارخانه سیمان داشتیم ، حدود دو هفته پیش حدود پنج ساعت نشت ایجاد شد و این نشت در رودخانه نیز گسترش یافته است.

وی افزود: به دلیل حساسیت ، بلافاصله محیط وارد عمل شد و پرونده تشکیل شد.

سرپرست فرمانداری سلام وی با تأکید بر اینکه علی رغم اینکه ممکن است زمان کوتاه باشد اما به دلیل حساسیت زیست محیطی پرونده در این زمینه تشکیل شد ، گفت: با تدابیر دیده شده و تعهدی که از طرف کارخانه داده شده موظف است از این اتفاق جلوگیری کند.

دریکوند گفت: “این در مورد سلامتی مردم است و ما به طور جدی آن را دنبال می کنیم تا دوباره تکرار نشود.”

دکمه بازگشت به بالا