اقتصادی

جریمه‌های ناچیز و ادامه تخلفات ایرلاین‌ها

این تخلفات در حالی ادامه دارد که چندی پیش سازمان هواپیمایی کشوری از تعلیق مجوز تعدادی از پروازهای هفت ایرلاین داخلی به دلیل گرانی و عدم رعایت برخی پروتکل های بهداشتی خبر داد.

به گزارش یومیر، در پی افزایش ناگهانی نرخ بلیت هواپیما از ابتدای تیرماه امسال، جلسات متعددی بین مسئولان سازمان هواپیمایی کشوری، وزیر راه و شهرسازی و نمایندگان شرکت های هواپیمایی برگزار شد که در نهایت به نتیجه نرسید. شیوع ویروس کرونا و محدودیت های پرهزینه کرونا باعث افزایش قیمت بلیط هواپیما شده است.

این اتفاق در حالی رخ داد که سازمان هواپیمایی کشوری برای جلوگیری از این افزایش قیمت وارد عمل نشد و در نهایت نرخ پروازهای داخلی بیش از 30 درصد افزایش یافت. جالبتر اینکه این روزها نه تنها قیمت بلیت هواپیما گران شده بلکه پروتکل های بهداشتی نیز از سوی شرکت های هواپیمایی نادیده گرفته می شود و این موضوع بارها صدای مردم و نمایندگان مجلس را درآورده است.

جریمه های جزئی و ادامه تخلفات توسط شرکت های هواپیمایی
بلیط هواپیما جمعه (7 نوامبر)

در این بین، سازمان هواپیمایی کشوری دانمارک در ماه های اخیر تنها چند اطلاعیه صادر کرده است و خبری از پاسخگویی در این رابطه نیست. اخیراً این سازمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده است: «به دلیل عدم توجه به هشدارهای تعدادی از شرکت‌های هواپیمایی که مقررات بهداشتی (مانند محدودیت ظرفیت 60 درصد) را در پروازهای داخلی و بیش از حد مجاز رعایت نمی‌کنند. فروش بلیط از طریق پیشخوان خطوط هوایی متخلف.

بدیهی است در صورت تکرار تخلفات مذکور، شرکت های هواپیمایی مذکور به منظور حفظ حقوق عمومی منتشر و به مراجع ذیربط معرفی خواهند شد. مسافران می توانند شکایات خود را در خصوص موارد فوق جهت پیگیری به سازمان هواپیمایی کشوری و یا در سایت این سازمان ارسال کنند.

با این حال نرخ بلیت هواپیما همچنان بالاست و تغییری در این قیمت‌ها ایجاد نشده است که نشان می‌دهد چنین جریمه‌هایی تاثیر چندانی بر شرکت‌های هواپیمایی نداشته است و اگر قرار باشد قیمت‌های داخلی به قیمت قانونی سابق خود بازگردند، اقدامات جدی‌تری انجام می‌شود. مراحل مورد نیاز است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا