اقتصادی

برخورد جدی با گرانفروشی بلیت هواپیما/ تخلفات را گزارش دهید

در پی ادعای افزایش نرخ بلیت هواپیما، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: اگر شرکت‌های هواپیمایی یا شرکت‌های ارائه‌دهنده هواپیمایی، قیمت پروازهای داخلی را بالاتر از سقف مصوب کرایه‌ها افزایش دهند، با متخلفان رسیدگی می‌کنیم.

به گزارش یومیر، اسماعیل حسین زهی -عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی- امروز درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: پس از رفع محدودیت مسافران در پروازها، قیمت بلیت هواپیما باید به روال قبلی خود بازگردد. ، نه تنها اتفاق افتاد، بلکه خطوط هوایی نیز کرایه ها را افزایش داد.

وی افزود: در هفته های اخیر قیمت بلیت هواپیما بین 200 تا 300 هزار تومان افزایش یافته است که به هیچ وجه پذیرفته نیست. وزیر راه و شهرسازی به عنوان متولی این حوزه باید قیمت بلیت هواپیما را جدی بگیرد و اجازه ندهد شرکت های هواپیمایی به صورت غیرقانونی قیمت خود را افزایش دهند.

محمد محمدی بخش در این باره به یومیر گفت: افزایش قیمت بلیت هواپیما تا سقف قیمت اعلام شده مجاز است و این امکان برای شرکت های هواپیمایی وجود دارد که با شرایط مختلف، بلیت های هواپیمایی خود را در قالب مصوب به فروش برسانند.

وی افزود: افزایش قیمت زمانی غیرقانونی می شود که از سقف تعیین شده در فهرست بهای مصوب اخیر فراتر رود که در این صورت متخلف یا متخلفان را جدی خواهیم گرفت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری دانمارک اعلام کرد: در صورتی که شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی به صورت غیرقانونی بلیت پروازهای داخلی را افزایش دهد، مردم می توانند گزارش کامل و مستند خود را از طریق سامانه تعریف شده در سایت سازمان هواپیمایی کشوری دانمارک به ما ارائه دهند، بنابراین درگیری ایجاد می شود. آنچه لازم است را انجام دهد و مشکل گران فروشی بلیط هواپیما با بیانیه و مصاحبه حل نمی شود و باید گزارش شود.

محمدی بخش تاکید کرد: اگر در زمینه نرخ بلیت هواپیما تخلفی صورت گیرد، قطعا با شرکت هواپیمایی، بلیت فروش یا چارتر کننده برخورد می کنیم و مانند سال های گذشته مجوز آنها را لغو می کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا