استان ها

تولید سالیانه افزون بر ۲۰۳ هزار تن موز در سیستان و بلوچستان

یومیر/سیستان و بلوچستان مدیر جهاد کشاورزی قصرقند گفت: سطح زیر کشت موزستان‌های شهرستان قصرقند به ۲۰۰ هکتار رسید.

محمد رئیسی در گفت وگو با یومیر، افزود: با توجه به آب و هوای مساعد برای کشت میوه‌ های گرمسیری و افزایش بارندگی‌ها در این شهرستان به همت کشاورزان منطقه و بخش خصوصی امسال سطح زیر کشت موز به ۲۰۰ هکتار رسیده است.

رئیسی بیان کرد: کشاورزان پایین دست زیردان این شهرستان نیز در چند سال اخیر باغات میوه‌های گرمسیری از جمله موز را افزایش داده اند.

وی گفت: در هر هکتار از موزستان‌ های این شهرستان بطور متوسط برای سه نفر به صورت مستقیم و دو نفر غیرمستقیم در مراحل مختلف کاشت، برداشت و فروش ایجاد اشتغال شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قصرقند تاکید کرد: موز تولید شده این شهرستان علاوه بر تامین بازار مصرف استان به سایر نقاط کشور ارسال می‌شود.

همچنین رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان نیز گفت: به منظورجلوگیری از واردات و خروج ارز، ایجاد فرصت‌های جدید شغلی و خودکفایی کشور به تولید موز، احداث ۱۷ هزار هکتار موزستان جدید بعنوان چشم انداز پیش رو ترسیم شده است.

علیرضا دهمرده ادامه داد: برای تحقق این طرح، بنگاه‌های اقتصادی با مشارکت سازمان جهاد کشاورزی، برنامه طرح توسعه‌ باغات موز به شیوه کشت متراکم در سطح ۴۲۰۰هکتار تدوین، و تاکنون کشت الگویی ۱۰۰ هکتار موزستان در منطقه باهوکلات شهرستان دشتیاری به اتمام رسیده است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان در حال حاضر دارای ۷۱۳۶ هکتار موزستان با تولید سالیانه افزون بر ۲۰۳ هزار تن است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا