استان ها

صادرات 10 هزار دلاری تعاونی های سیستان و بلوچستان

یومیر/ سیستان و بلوچستان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: در نیمه نخست امسال بیش از ده هزار و 849 دلار صادرات غیرنفتی به کشورهای مختلف توسط تعاونی های این استان انجام شد.

حامد آرامش در گفت وگو با یومیر، افزود: رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از ابتدای سال جاری بر احیاء، توسعه و رونق فعالیت تعاونی ها متمرکز شده است که خوشبختانه با حمایت و پیگیری مسئولان استانی همراه بوده است.

وی بیان کرد: در نیمه اول سال 1401 شرکت های تعاونی استان توانستند بیش از ده هزار دلار کالای غیرنفتی اعم از میوه، سموم کشاورزی و شیمیایی به کشورهای همسایه و آسیای مرکزی و شرقی صادر کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان با اشاره به ظرفیت ممتاز استان از لحاظ برخورداری از مرزهای زمینی و دریایی، یادآور شد: در ماه های ابتدایی سال جاری با پیگیری های این اداره کل انجام شد. و مرزنشینان اتحادیه تعاون و همکاری با اداره کل صمت استان در کارگروه تخصصی. همچنین مصوب شد که موضوع سهمیه تعاونی های غیرفعال به تعاونی های فعال در همان مناطق با تصویب شورای سازمان بورس مرزی استان اختصاص یابد تا از لغو سهمیه ها جلوگیری شود و منابع آن به خانواده ها و اعضا واریز شود. از تعاونی ها

اورامش گفت: همچنین سقف واردات میوه های گرمسیری از 5 کیلوگرم به 10 کیلوگرم افزایش یافت نفر در هر سال از دیگر مصوبات این کارگروه بود.

وی افزود: تعاونی های سیستان و بلوچستان در شش ماهه نخست امسال 181 میلیون و 505 هزار و 290 دلار واردات داشته اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در ادامه افزود: 2 هزار و 579 تعاونی در سیستان و بلوچستان با 57 هزار و 575 عضو در حال فعالیت هستند.

آرامش بیان کرد: 383 مورد نظارت قانونی بر تعاونی ها و اتحادیه ها از جمله مردمی، مالی و مجامع در شش ماهه امسال در استان انجام شده است.

وی همچنین از برگزاری 2 هزار و 989 ساعت آموزش مجازی در زمینه مسائل حقوقی و مدیریتی برای تعاونی های استان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تاکید کرد: رفع مشکلات و چالش‌ها و حمایت بیشتر از تعاونی‌ها فرصت بیشتری برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت این بخش دولتی در توسعه و ایجاد اشتغال فراهم می‌کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا