حوادث

توافق با نیروی انتظامی برای جریمه بدهکاران آزادراه‌ها

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت حمل و نقل از توافق وزیر راه و شهرسازی و پلیس برای جریمه مالکان خودروهایی که عوارض بزرگراههای الکترونیکی را پرداخت نکردند خبر داد و گفت: “اگر این اتفاق بیفتد ، پرداخت عوارض اجباری خواهد بود.” برای ساختن بزرگراهها باید سرمایه گذاران بیشتر انگیزه داشته باشند ، در غیر این صورت ما یک مشکل جدی داریم.

به گزارش یومیر ، پرداخت الکترونیکی عوارض برای بزرگراه های کشور از دو سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است و چهار بزرگراه تهران – ساوه ، قزوین – زنجان ، تهران-قزوین و تهران – قم ، در اواخر سال 1397 و به بزرگراه تبدیل شد. . سال گذشته دیگران به بزرگراه های الکترونیکی پیوستند. با این حال ، برخی از رانندگان علیرغم ارسال پیامک ، عوارض خود را پرداخت نکردند.

بهنام داوودی – مدیر کل کاربری آزاد راه در کشور – مردادماه گذشته اعلام کرد: ما به بسیاری از اهدافی که برای شروع پروژه تعیین کرده ایم ، دست یافته ایم. اما تاکنون بیش از نیمی از افرادی که از بزرگراه استفاده می کنند عوارض خود را پرداخت نکرده اند.

این کار ادامه یافته است و کار به گونه ای انجام شده است که علیرغم اینکه درصد زیادی از سرمایه خود را از ساخت جاده آزاد از طریق عوارض بالا می برد ، سرمایه گذاران بخش خصوصی نتوانسته اند عوارض را بصورت الکترونیکی از مردم دریافت کنند. و همچنین خوشحال نیست که این طرح ادامه یابد.

خیرالله خادمی – معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر اجرایی ساخت و توسعه شرکت زیرساخت حمل و نقل – در مصاحبه با یومیر گفت: طبق تفاهم نامه منعقد شده بین وزیر راه و شهرسازی و فرمانده نیروی انتظامی پلیس پیامک ارسال می کند. به رانندگان بدهکاری که در آزادراه های خود بصورت الکترونیکی عوارض پرداخت نکرده اند ، و اگر مردم با وجود مهلت پلیس ، عوارض پرداخت نکنند ، جریمه هایی را به رانندگان و صاحبان ماشین بدهکار تحمیل می کنند.

وی افزود: این هفته برای اجرای این تفاهم نامه جلسه دیگری با پلیس داریم و امیدواریم به زودی این طرح عملیاتی شود که معتقدیم در این زمینه تأثیر بسزایی خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: اگر در اجرای طرح پلیس ناکام شویم و افراد را برای بازگشت عوارض الکترونیکی جریمه کنیم ، مطمئناً سرمایه گذاران الکترونیکی شدن سایر بزرگراه های کشور را قبول نخواهند کرد و حتی ممکن است مجبور شویم که بزرگراه ها را برگردانیم. قبل از.” بیا برگردیم؛ به همین دلیل ما در این زمینه به استقبال و مشارکت مردم نیاز داریم. در غیر این صورت ، طرح عوارض الکترونیکی به شدت مختل می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا